|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Z3kent Fick just utrustningslistan för min nyinköpta Coupé och räknade till 39 options... och då har den inte ens Navigation, bluetooth eller CD-växlare :) Ett par av punkterna är ju dock ingen vidare utrustning i sig känns det som... Vad kan t.ex. "deletion cross-over function" vara? Och "cop control" resp "selection cop relevant vehicles"? Höjdpunkterna är m sport suspension, m leather steering wheel, m sport seats, individual interior trim piano finish black, och chrome line interior :) |
|
| Hej! Kul du hittat en coupe! Jag räknar ha köpt en under denna månad. Jag vill ha M paket med sportstolarna, manuell det viktigt och gärna HI-FI professional, navin. Och såklart välskött med full dokumentation. Lägg gärna upp en bild på din. Ang. dina koder så känner jag bara till "cop control" lär vara tändspole på varje tändstift. De övriga känner jag inte till. //Z3kent | |
|
Tycker också att det är kul :D Har inte hämtat upp den ännu men längtar ordentligt! Manuell så klart :) Svensksåld, 2300 mil, en tidigare ägare och full dok. Kanske lite dyr men jag räknar med att den ska stå sig rätt bra i värde med så få mil. Bilder kommer! Navin ger jag inte mycket för, den verkade inget vidare i den M Coupé som jag också provkört. Finns det 3.0si-modeller med exteriört "M-paket" (spoilers etc) eller syftar du på stolar, ratt och chassi? Sökte lite och COP verkar stå för "Coil on Plug" Länk "877 deletion cross-over operation" blir jag dock inte klok på... "Without Cross-over Control" och "OMISSION OF NON-COMBINED OPERATION" är andra beskrivningar jag hittat. |
|
|
Dags att reda ut begreppen. Det finns inget M-paket över huvud taget utan ratt, stolar samt växelspaksknopp är enskilda options som beroende på marknad kan blandas i olika utsträckning. Exteriört finns heller inget M-paket och heller inga enskilda tillval eller eftermarknadsdelar. Däremot finns ett paket med front, bak och sidokjolar vilket går under namnet aeropaket. Dessa delar kunde antingen beställas i paket eller enskilt och endast för eftermontering. Lite bilder: Länk Länk Länk Länk Märk väl att såväl vinge som hardtop på bilderna är originaldelar men inga utav dessa hör till aeropaketet. Själva paketet kostar 12-16kkr (beroende på årsmodell) för ett grundlackerat kit, dimljus tillkommer för bilar fr. o. m. 01/2006 till en merkostnad av knappt 2kkr. |
|
|
Såg att det kommit lite inlägg i tråden jag skapade, så så här gick det. Det blev en ny BMW inom familjen, en Z4 Coupe i färgen Carbonblack och med blå/svart läder. Importerad från södra Tyskland där den hade vårdas väl av förra ägaren. Har lagt ut lite bilder på min sida här på AP Tack för alla tips och råd /Rikard |
|
| Jag tänker på chassie, ratt, växelknopp, stolar och fälgar det ett kit jag sett på några stycken...vad det nu kallas......trevligt att de finns...kostar skjorta skaffa i efterhand... | |
| Häftiga stolar! har inte sett sådana förut :D | |
|
M-sportstolar med Individual bi-color, najs :) Men automat... :s Krävs det fortfarande att man är Pro-medlem här för att kunna lägga upp nya bilar+bilder? |
|
| highstream! Oj!!!!!!!!!!...stol ??...SÄTEN såklart. Du förstod säkert vad som menades hoppas jag! | |
| Personligen så finns bara z4an med manuell låda :D | |
|
fdahl>>Du behöver nog PRO för att lägga upp bilder. Men jag tycker det är värt pengarna och samtidigt stödja de som administrerar sidan. Ja, en manuell låda hade varit så mycket bättre. Det är ju bara att kolla utbudet i Tyskland på manuell vs auto. Inte svårt att gissa vilket alternativ som vinner. |
|
|
Ser bra ut! Bi-color till Z4 fanns i en rad olika färger, bland annat blå, röd, vit och gul - alla med svart bas. Det gick även att få panelen skinnklädd enligt samma färgschema som stolen. Denna är ett sportigt exempel: Länk Notera instegslister och ratt (M-sport, men utan svarta ekrar!) från BMW Individual. Detta är ingen topp-fem på min lista men ändå ganska snyggt. Får jag själv välja blir det utökad läderklädsel i amaronerött, tyvärr en option jag endast sett en enda gång. Bilderna har jag dock kvar och de kommer inte att kastas i första taget :) melzen, överväg ett byte av ratten till motsvarande M-sport. Det är ingen svår operation att göra själv och det kostar heller inte skjortan. Skillnaden är dock påtaglig! |
|
| Freddesix; Visa oss bilderna!!! :D | |
|
Nej, jag vägrar! Ett annat alternativ är att jag just nu inte har tillgång till disken som de ligger på, men att de dyker upp i tråden framåt helgen :) |
|
|
melzen Det krävs även Pro för att lägga upp nya bilar (och därav saknas mina senaste). Har inte varit särskilt aktiv här senaste åren så då har inte Pro känts motiverat. Tycker faktiskt att man borde kunna lägga till bilar som standard-användare (men Pro för bilder, extra funktionalitet, osv). Här finns lite schysta broschyrer för Z4, inkl Individual Länk |
|
| Bra länk fdahl, får kolla upp den senare. Nu ska jag ut och testa mina nya polertrissor :) | |
|
Det tog ett tag att dra ur tummen, men här kommer de tidigare utlovade bilderna på den i mina ögon helt perfekta inredningen. Det dök nyligen upp en Z4M Coupé till salu med samma klädsel men pianosvarta paneler för den som inte kan behärska köplusten - jag avstår, två Z4 räcker! Länk Summa summarum: bästa färgen, rätt ratt, rätt stolar och sist men långt ifrån minst - utökad läderklädsel. Såhär ser den ut exteriört: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.