AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.462

Vad kostar en ny lack?

Trax
Har nyligen köpt mig en bmw 740i -95. Är lite risig i lacken. Skulle vilja lacka om den. Någon som vet vad det kostar?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En serioes hellack gar pa ngnstans mellan 15-25kkr beroende pa vad som skall goras. Med Quialdad!:)
Kolla hos Qvarnis på www.itsfun.nu
Där anges 10.000:- för hellack av en normal bil, kan tänka mig att en E38 räknas som lite större än en normal bil så lite över det borde det ligga.

www.malte-racing.com
Innan ni anlitar Qvarnis lackare kanske ni skulle ta en titt på hans BMW. Bra finish men mindre bra underarbete. Blev lite paff själv när jag såg hur ojämn den är på sidorna.
Tycker nog inte den är så dum.

Qvarnis
Inte? Det förstår jag nästan...
Har iofs inte sett den sen förra sommaren men då var den inte rak och jämn om man tittade efter sidorna.
Inget illa ment dock!
Sen är ju smaken delad också personligen tycker jag att den är "för mycket".
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag har ringt runt lite ang om lack på en 928 och fått priser från 6000:- till 23000:-
En kille som gör ett bra jobb har fått den stora äran att göra jobbet, för 9000:- (sidan av)

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Pelle Persson:Kan du ge mig några namn och tips på bra lackerare bra priser?Funderar själv på att lacka om min 525i -88 till våren kanske när man har pengarna.Tror ni man kommer undan med 15 - 20 000:- för helomlackning på utsidan om man har lite ytrost på skärmkanterna + lite småbubblor på dörrar och bagageluckan(ej allvarlig rost)har köpt lackstift nu så jag tänkte skrapa rent alla bubblor och lägga dit rostskyddsmedel och BMW orginal färg.har även självlackat om tröskellådorna så det borde väll inte bli så mycket förarbete eller?Tacksam för ideér och tips från andra som har lämnat in sin bil för helomlackning.

Mvh Ricke
nattvakten
Jag lackade om min 520 för 2 veckor sedan, killen som gjorde det fixade allt hemma och det blev skitbra, han fixade lite rost och lackade hela bilen för 6500 kr
tilläggas ska att han är billackerare.
färgen blev diamant svart metallic, URSNYGGT

Trax
Nattvakten: Det lät väldigt billigt. Jag vill också få tag i en lackerare som kan fixa en BRA lack billigt. :-/ Funderar dock på att vänta tills i vår.

/Trax
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Själva lacken är dyrare än själva arbetet. Någon som vet om det skiljer något i pris mellan olika lacker (metallic/solidlack)?

roadZter
DanneZeta>> Lacken är INTE dyrare än arbetet. Om det är en vanlig met färg kan man räkna med max 4k i mtrl. Det är underarbetet som kostar så bilens skick och kundens krav är det som styr priset.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Nattvakten:var det svart då eller kompis pris?Var bor denna lackerare???Han kunde gärna få lacka om min 525i-88 också för samma peng(6500).

Mvh Ricke
le
51
lee_van_cleef
Corvette -99
Johan W har rätt det är underarbetet som kostar om man vill ha résultat...

extra pearl... yes..
BO
28
BOJJEN
325i-91
hej på er bmw ägare.. I börja av sommaren var jag förbi en lokal lackare och jag frågade vad han skulle ha för att lacka en framskärm,bakskärm och under listen på dörrarna på båda sidorna. Han sade att han skulle ha mellan 3-4k, Jag sa ok jobbet är ditt. Jag lämnade in bilen veckan efter och han började maskera och slipa, det var några ganska stora repor så han var tvungen att spackla,sen var det dax för lackning och inne i verkstan såg det hur bra som helst MEN när jag tog ut den så såg lacken ut som ett apelsinskal och var almänt skabbig,det var spray dam på alla rutor och på lacken så vi var tvungen att tvätta rutorna med tiner för att få bort det. sen var det dax igen att lacka men det vart inte bra för det.Det tog fyra gånger att få det bra och en tidy car behandling för att få bilen som jag ville ha den. Hna sa att det hade kostat honom 9,5k hela kalaset men var det någon som sket i det så var det jag. Det måste vara den mest oseriösa lackarn i norrland, så ett tips till er som ska lacka hitta en seriös, frågan vad han har lackat för några bilar snacka runt lite det är kanske någon som kan tipsa dig om någon....lycka till

GERMANS HAVE MORE FUN
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Om du har möjlighet, gör förarbetet själv. Då kommer du undan bra mycket billigare och resultatet blir så bra som du vill ha det!

/Kristian
Hur mycket kan lackeringen kosta om man gör de mesta förarbetet själv??
När det gäller lackering så är det väldigt enkelt: Du får vad du betalar för. Är du snål och ska ha billigast möjliga så blir det inte jättebra. En seriös hellack på en tex e36 kostar inte under 20000:- inkl de/mo.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Johan W: Man skall inte generalisera även om du har en poäng med att det är större risk att få vad man betalar för. "nattvakten" skriver ovan om en kille som gjorde jobbet för 6.500 kr, och enligt honom så blev resultatet bra. Vad som är "bra" är ju naturligtvis en individuell bedömningsfråga...

roadZter
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Betalade 15000:- (svart) för att få min M3:a lackad förra sommaren!
han gjorde allt förarbete! blev mycket bra (välkänd lackerare!)

ska man ha en billig lack och är någotsånär händig så kan man göra det mesta förabetet själv (typ montera av grejer, maskera , slipa osv..)

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"
jag e utbildad billackerare med en tre årig utbildning i falun nu e jag i danmark o ska avlægga ett gesæææ prov tillsammans med min två examen kamrater. en lack kan kosta allt mellan 4k o upp till 50k ni som snackar om dessa lacker før under 10k kan lika gærna køpa er en fiat uno før det kommer att bli samma kvalitet på lacken som det e på fiaten, ser bra ut i 1 månad sedan kommer rosten sjunknigar av spackel sliprepor allt annat skit som dom oseriøsa lakerana hålls med. men børjar man betalt mellan 15 - 20k før en lackering kan man børja stælla lite krav på resultat o kvalitet. o vill man verkligen ge sin bmw lite extra finish så bestæller man æven en mellan slipning av klarlaken o får ytterligere ett lager klarlack på bilen det højer effekten på perl o met lacker markant brukar kosta runt 5k exktra. så tænk er lite før innan ni skickar eran fina bimmer till nån klopare som ni tror gør jobbet billigt åt er før i længden har ni førlorat på det nær ni inser att eran bil måste lackas igen efter 1 år...

det man inte betalar før direkt får man betala før senare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.