|
|
|
|---|---|
|
Har just köpt en 118D - 08. Den har elektriskt infällbara sido-backspeglar och minne på förarstolen (elektriskt inställbar). Någon som vet om man kan få den att fälla in sidospeglarna när man låser bilen eller stänger av tändningen? I nuläget har jag inte fått till det på annat vis än att trycka på knappen på insidan av förardörren. Har sökt på forument, kollat i instruktionsbok, etc så jag är tacksam för svar! :) | |
|
Hej, Grattis till ditt köp! Åtminstone på min 120d -05:a fälls speglarna in när jag håller inne låsknappen några sekunder, sen när jag låser upp fälls speglarna ut tillbaka automatiskt. H. Jocke |
|
|
Tack! Är väldigt nöjd så här långt - förutom med denna lilla sak då. Så inga enorma problem precis... :) Tror jag redan har provat det du skriver, men ska testa en gång till. Du har alltså inte programmerat in det i minne eller liknande? Känns ju att det är så som du skriver som det borde fungera. Att göra det via knapp är ju ganska poänglöst (annat än i undantagsfall). |
|
|
Har nu provat förslaget ovan - men det fungerar tyvärr inte. Verkar mycket konstigt eftersom det som sagt känns som en självklar funktion att speglarna ska kunna fällas in automatiskt. Har förstås lusläst instruktionsboken, men utan framgång. Tacksam för andra förslag! |
|
|
För den som är nyfiken så kan jag nämna att jag kollade detta med en BMW-verkstad: Dom sa att efter en viss årsmodell (gissningsvis efter faceliften) så är inte de elektriska backspeglarna på 1-serien automatiskt infällbara pga lagkrav om klämskydd. Tydligen finns inte klämskydd på 1-seriens backspeglar så därför var man tvungen att ta bort automatiken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.