|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Grejen är den att jag har 115 stjärnor på mitt ebaykonto = jag är van att handla på ebay. Jag kan inte förstå att jag missat att kolla ebay.co.uk men men, gjort är gjort. | |
| mm, fanns bara en skum återförsäljare som hade de, kanske inte ens fanns när du köpte ;) | |
|
Hej Nu har jag komp testat bilen å den va ok. Men jag tror vibrationerna är obalans av någon form Pga att vibrationerna kommer vid 1200-1800varv å varvar jag upp den till 6000 å släpper så Skakar det till vid 12-1800 igen på väg ner till tomgång. Har även kört den utan remmar till gen,ac Mm men skakar ändå.funderar på att ta ner lådan å starta utan tryckplatta? För är det inte så att om veven är i obalans borde väl lager ge ifrån sig lite spån? Mvh Robban ps tacksam för tipps. |
|
|
Skulle veven va i obalans? Känns föga troligt. Jag kollade pilotlagret när jag bytte svänghjulet, va inget fel på det iaf. Tar du ner lådan är det 3 ggn på 6 mån :) |
|
|
Mmm jo men det som stör mig e vibrationerna på väg ner i varv! Kan ju inte va misstäning Sen testa jag mot min gamla 540ia å jag drog ifrån den från 0-220kmh så den går ju bra. Bytte spolar,stift,databox till en original o chippad men inte då!tror till 90% på obalans någon stans. Mvh Robban |
|
|
Du menar att tryckplattan skulle va dåligt balanserad? Det är ju en möjlighet. Då skulle ju även svänghjulet kunna va boven lik förbannat, den kommer från LUK och är sk "exchange" |
|
| luk är bmws orginalsvänghjul | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.