AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.051

335i tourin -07

Bilen ifråga är nästan fullutrustad (M-pkt, dynamic, comfort, Nav prof, svensksåld)
Har rullat 6000mil, är i det närmaste nyskick!!
Nu till frågan hur mkr skulle ni betala?
Säljaren är en bekant som begär 300´.

Mvh Micke.
Verdi
Jag var intresserad av en 09:a som gått 8000 mil och som hade allt utom M-sport. Den ville han ha 298 000:- för. Men den var å andra sidan rätt billig...

Tycker ändå att 300 000:- låter rätt mycket för en 07:a.

Man kan säga vad man vill om bilpriser.se men jag tycker att de ligger rätt bra ofta.

Jag kryssade i metallic, vinterdäck i ok skick, ej importerad, full servicehistorik, M-sport, Comfort, Dynamic men valde "basutförande" och inte Advantage. Det är lite samma grejer i Advantage och Comfort+Dynamic. Dessutom överlappar M-sport och Dynamic också så egentligen ska det vara ännu lite lägre än detta:

BMW 335i Touring, E91 (306hk) -07
50 mån | 6000 mil | Värdeminskningsstartdatum 2007-01-01

Köppris 273 200 kr
Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare

Privatpris 241 700 - 253 900 kr
Uppskattat pris vid köp hos privatperson

-----------------

Jag skulle inte ge en krona över 250 000:- iaf.
Vad innehåller advantage pktet för något egentligen??
Verdi
Det verkar vara lite olika innehåll i paketen från år till år. Kollar man på bmw.se nu så är comfort+dynamic nästan identiskt med advantage-paketet. Vet inte hur det var 2007, men det vet säkert någon annan.

Tror, vet inte säkert, att det inte fanns något dynamicpaket förrän på sena 07:or. Tror man ersatte advantage med dynamic sen...
Jo
211
JockeX
Touareg
Om den har rätt utrustning osv så kan du försöka pruta lite granna, men det är otroligt sällan det dyker upp bra E91 335 på blocket som har rätt utrustning och är svensksålda.
Hej, har följt 335-marknaden senaste 2 åren. Och jag tror att bilprisers värdering i detta fall är lägre än vad som stämmer överens med verkligheten. Minst 270" borde den väl vara värd med tanke på mil och utrustning.
Verdi
Mats N,
Det är tyvärr lätt att överskatta värdet på sin egen bil. Jag vet det av egen bitter erfarenhet...

Fast på vissa modeller visar de lite fel. Både uppåt och nedåt. En 335 är ju inte en volymmodell så underlaget är inte så stort.

ps. F-n, jag borde kanske ha köpt den där 09:an för 298'...
Tycker inte jag överskattar värdet, det är fakta efter att jag själv har sökt efter välutrustad 335 M-sport Touring i 1.5 års tid. Det är väl inget nytt att bilpriser´s värderingar inte stämmer på lite ovanligare bilar...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har också sneglat lite på 335iT och tycker och att bilpriser.se ligger lågt in sin värdering om man jämför priser på de bilar som varit ute det senaste året. Även i Tyskland är det få bilar med M-sport, navi, etc med rätt mil som ligger under 30' €. Faktiska slutpriser har jag ju ingen aning om men många tycker jag i alla fall försvinner ganska fort.

___
//Ulf
Kan bara säga att jag är mkt imponerad utav engagemanget på detta forum,
grymt mkt vettiga kommentarer och många goda råd:-))..

micke
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Detta forum är väldigt beroende framkallande ;-

Man får bra o dåliga svar.....
Tycker att det verkar vara ett bra pris kanske ta bort 5-10". Kollar man på bmw så har dem 1 st touring ifs diesel 9" mil för 299. Men ej m-sport mm. Hade jag fått det erbjudandet och man vet ju hur personen har skött bilen så hade jag slått till:)

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.