AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.593

Vindruta byte

Visa användare
108
unix
BMW E39 -00 Ford ST -05
Halvblind besiktningman "byte vindruta"
Nåja har kollat runt har helförsäkrat och priserna varierar i vanlig ordning enormt inom bilmaffian.
En sa 6000 en sa 3000 en sa 1900 (självrisk) Vet att min ruta kostar cirka minimum 8600 men kan ju alltid köpa en ruta för 1200 om man vill. Hur som helst får man det gjort för dryga tusingen lämnar jag hellre in den.

Fråga: Tips på bra ställe där man kan få vindrutan utbytt till ett bra pris.
BMW E39
Tackar ...

Dessa tycker jag är bra!
Länk
Visa användare
108
unix
BMW E39 -00 Ford ST -05
Man tackar väntar på besked från dem så får vi se vad självrisken landar på återkommer i ärendet ...

Visa användare
108
unix
BMW E39 -00 Ford ST -05
Så då de skulle bara ha 2000Kr trots att jag enligt försäkringen måste betala 35%, servicen riktigt kanon och de verkar vara riktigt petiga eftersom de inte släpper bilen innan det är totalt genomhärdat oavsett vad kunden säger. Normal väntetid är ju 1-2,5 tim men de behåller bilen i 7 tim vilket får anses vara riktigt seriöst ..... Stort tack för tipset "vannabedivers"

1880 kr (Länsförsäkringar) skulle det kosta att byta ruta för mig.
Bilen ville dom ha ca 4-5 tim

Min ruta är inte sliten/blästrad av stenskott och grus, förra ägaren måste ha tvättat vindrutan med en grov tvättsvamp eller gröndiskduk för den är full i små repor i cirklar :-( Kanske gått lös med svinto ?
Visa användare
108
unix
BMW E39 -00 Ford ST -05
Typ omöjligt att få det bra genom slipning har testat själv och vet folk som arbetar med det som testat .... självrisk och ny ruta är egentligen det som gäller om stora ytor är repiga ....
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
redpower>>Hoppas förra ägaren tvättade hela bilen med det....
melzen : varför hoppas du på det ?

Men det finns alltid fok utan kunskap, eller som jag brukar säga, man lär sig av misstagen................

Hoppas det gäller alla,annars skulle ingen utvecklas som människa eller som en del säger, sista idioten är inte född än............:-)

Nejdå, lacken var i skapligt fint skick när jag köpte den, men är betydligt finare nu i min ägo, man jag är ju som jag är...............................
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Någon nämnde slipning av vindrutan, var kan man göra det?

I höstas fick jag ett stenskott som jag fick "lagat".
Slutresultatet vart enligt mig ett fiasko.

Jag tror att det där med att skadan nästan är osynlig efter lagningen är nog en myt.

Han som utförde jobbet har repat rutan runt stenskottet med ett rakblad.
Förbaskat störande. Kan man slipa bort det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.