|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en e39 530 som drar ur batteriet när den står parkerad. har provat att mäta strömmen medans man rycker säkringarna men hittar inget fel. Dom senaste gångerna har inte stereon stängt av sig när man stängt av bilen och tagit ur nyckeln. den kan däremot slå av när man är ute och åker verkar lite konstigt. Någon som vet vad som kan vara fel?? Mvh Danne | |
| Har du provat att stänga av stereon manuellt? Annars är det vanligaste som laddar ur batteriet drivsteget till kupéfläkten eller ett eftermonterat larm. | |
| Ja jag har stängt av stereon manuellt..ja det skulle ju kunna vara larmet men svårt att veta hur det är kopplat..fläkten verkar fungera som den ska | |
|
Hej! Jag håller med Anders att det är med stor säkerhet fläktmotståndet som drar ut batteriet fins mycke att läsa om detta på forumet. MVH Fonzi |
|
|
ok men brukar inte fläkten spöka sig om motståndet pajat? |
|
|
Jag hade exakt samma fel på min 540 E39 Touring. Bilen drog ur batteriet om nätterna. När man var ute och körde och gjorde en skarp omkörning så tystnade stereon...omöjligt att få ljud ur den igen...tills jag bromsade hårt (så man kände ABS)...då vaknade stereon igen. Ibland hände det när man svängde, ibland när man körde i en håla. Jag rev ut alla burkar i skuffen...Navi-CD, CD-växlare, slutsteg, stereon (framför domkraften under golvet) och satte sen tillbaka dem igen. Har funkat klockrent sedan dess och bilen drar inte ur batteriet på nätterna längre! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.