|
|
|
|---|---|
Gizmo_gremlings |
Vad har en M70 motor för yttermått...bara motorn...Längd, bredd och höjd, der räcker med en noggranhet på +/- 5cm. Någon som vet ungefär vad den väger? |
|
tjenare .. vet ej måtten men har för mig att den väger 280-300kg .. ej riktigt hundra dock .. mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90 icq: 29815001 |
|
|
har en m70 liggandes utan tråg+toppar hjälper det dig om jag mäter på den? torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
Gizmo_gremlings |
Ja om du vet ungefär hur mycket bredare den blir med toppar. höjden är inte så viktig...det är längden och bredden som har betydelse. Mvh Gizmo |
|
mätte i bilen,med alla grejer på. bredd:63cm längd:72cm höjd:lite krångligt att mäta,du får återkomma om du vill ha det värdet,alla mått +/- 2cm hoppas det var till hjälp.:) torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
|
sorry glömde vikten! enligt den svenska försäljningsbroshyren så väger motorn 240kg inklusive olja,motorstyrning,tillsatsaggregat,a/c-kompressor,servostyrning och generator,det är f--n inte mycket det! torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
|
aha! det var mindre än väntat alltså,,, inte fel det hehe!! mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90 icq: 29815001 |
|
Gizmo_gremlings |
Hmmm...bredd 63cm den måste väll vara bredare än 63cm om man mäter från sida på den ena toppen tvärsöver till den andra sidan...? eller? Är inte den bredase punkten mer...det låter lite... |
|
hade väl inte givit dig måtten om de inte stämmde! du kan själv mäta om du betvivlar det,du kan kolla på de bilder som finns i min sign.adress om du blir klokare på det. men jag mätte på den bredaste punkten,varken insug,toppeller avgasgrenrör sticker ut längre.:) torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.