AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
23.446

Utrustning på ny X5?

Sida 1 av 3
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Efter att ha ledsnat på 2-hjulsdrivet och insett att en 530xd hamnar i samma priskategori som en X5 i princip så har jag mer eller mindre bestämt mig för att gå på X5.

Offerten som jag fått är specad enligt följande:
---------------------------------------------------------

X5 xDrive30d
Safirsvart Metallic
Utökat Exclusive Läder Svart
Eluppvärmd ratt
Sportläderratt
Stöldlarm
Aut. Bakluckeöppning
Alum fotsteg
Rökarpaket
Komfortstolar
Svankstöd
Stolsvärme bak
Klimaautomatik 4-zonreglering
PDC fram o bak
Belysningspaket
Förb. för bluetooth
HiFi System Professional DSP
USB-ansl
Ansl. för Iphone
Svensk språkversion
Indiv. Anthracit innertak

---------------------------------------------------------

Saknar jag nåt tycker ni?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Bra spec.

Saknar dragkrok, speciellt på en sån där bil. Men det kanske inte är något för dig.

Finns nog flertal begagnatköpare som har det som krav men det går väl att eftermontera så jag vet inte om det lönar sig för dig att köpa utrustning du inte behöver.

Isofix?

Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Isofix är standard i bak och går inte att välja fram, vilket inte gör mig något då vi kör barnstol oavsett storlek i bak.
Dragkroken är ju en poäng helt klart men det går ju att eftermontera som sagt. Personligen så drar jag aldrig något.

Tack för synpunkterna.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Urkopplingsbar Airbag ?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Väldigt svart, men det antar jag att du har en tanke bakom, gillar man svart är det ju helrätt.

Undra hur mycket det kostar att eftermontera dragkroken och hur snyggt det blir? Men det får bli nästa ägares problem. =)

Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Finns inte som tillval, varken urkoppllingsbar airbag eller isofix fram.

Hm... Kanske ska lägga på dragkrok? Känns dock j-vligt onödigt då jag inte använder släp eller annat någonsin.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ring BMW och fråga vad det kostar att eftermontera och hur bra det blir.

Man brukar väl sällan få tillbaka allt som en specifik utrustningsdetalj kostar, förutom kanske sportstolar på en 3-serie, speciellt om man inte vill ha den själv. Kostar väl ändå 10-12kkr för en dragkrok.

acey
GT3 RS
M3 Touring
Är inte urkopplingsbar airbag standard?
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
Urkopplingsbar airbag är ett tillval för 900:-. Lägg till det så går det att sälja bilen senare.
Avtagbar dragkrok kan du efterbildats. Jag har gjort det. 11000:-. Sök på forumet så hittar du info om Lars Pettersson (tror jag han heter) som är grymt bra på krokar. Helt dolt.
Helljusassistans för 1600:- kan vara bra. Smaksak.
Dieselvärmare är dyrt men grymt bra.
Om du nu ska ha klima i baksätet (antar att ni ofta är flera i bilen) kanske värme i baksätet kan vara nåt för dig?!

Håller själv på och specar en ny fast 40d.
Återkommer med fler tankar om intresse finns.

Mvh Gustaf
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
Adaptive drive ska va grymt. Funderar själv på det.
Kan fås sportpaketet och då kostar nivåreglering inget extra.
Extra 12-voltsuttag är billigt o bra.

Mvh Gustaf
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
Sorry, såg att du valt stolsvärme bak.
Det finns andra rails på taket som är lägre som är snygga.

Gustaf
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kan inte hitta urkopplingsbar airbag i listan? Nu kör jag aldrig småbarn i framsätet, dom åker bak. Men om det finns ett stort behov av att koppla ur den så kan jag ju välja det. Är ju liksom inga pengar..
Funderar på om soltaket och/eller 7-sits är något jag "vill ha" dock.
Vidare funderar jag på om ind.audio är värt 9' extra..
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
Deaktivering passagerarairbag kod: 5DA.
Om man tar 3:e sätesrad tror jag man kan ändra lutning på ryggstödet på det vanliga baksätet vilket kan vara trevligt.
Navigation är inget du vill ha? Tror många vill ha det som köper beg.
Man ska ju ioförsig välja det man själv vill ha och inte nästa ägare.
Varför rökarpaket?

Gustaf
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag har eftermonterat dragkrok på min och det kostade 16K hos min BMW återförsäljare. Då är den helt avtagbar.
Välj urkopplingsbar airbag! Det är inga pengar vid nybeställning men ökar andrahandsvärdet. Det kostar 8-8500K att eftermontera...

Panorama tak och Navi är annars två saker som är ett "måste" på en X5.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Aktiv styrning är klart trevligt oxå.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Vad kostar tillvalet att få 7-sits?

Tittar man på XC90 så är de iskalla som 5-sits, även om tillvalet kostade 20-30k så betalar det sig i alla fall på XC90 på begagnatmarknaden.

Men har du inte behovet är det ju svårt att motivera...

//Stenback
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Fick mina reg papper idag. Noterar att frun får dra 3500kg med min X5 och jag 750. :)

Sportpaket kanske?
Ro
972
Robert J
Kom förrästen på att du bör nog lägga till drag direkt från fabrik. Då får du även utökad dragkapacitet till 3500kg och det går i princip inte att eftermontera. Utan det tillvalet har du mer än halverat antalet intressenter den dagen du skall sälja den. Vill du spara någon tusing på draget kan du ta den som är demonterbar i stället för elektrisk.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det blir mycket jag ska ha för att nästa ägare ska vara nöjd...
Navi och drag är totalt ointressant för mig. Blir ju nästan 40 loppor för att behaga ägare nummer två. Frågan är om avsaknaden ger ett lika mycket sämre andrahandsvärde? Jag är tveksam.
7-sits är däremot något jag tror att jag kommer ha glädje av, kostar drygt 20' har jag för mig.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Klart störande förresten att man inte kan få rattvärme med m-paketet, annars hade jag valt det.
Ro
972
Robert J
Jag tror dock precis som du att just Nav pro inte är något som du kommer att kunna få tillbaka när den skall säljas, inte ens delar av kostnaden kommer du att få igen. Sänker man beg priset med 20 så blir det ändå en besparing på över 8 mot att ha köpt den med Nav pro.

Drag skulle jag dock säga att du får igen pengarna för. Det är mer eller mindre ett måste skulle hag säga då många som köper en X5 som beg köper den för att dra med och de har ofta E-kort.

7-sits var dock något jag letade efter en bil utan. Det för att det tar en massa utrymme i bagaget och var väldigt dyrt. Förutom sätesraden måste man lägga till nivåreglering och cupévärmare.

HUD är nog det option jag fick med min som jag är mest nöjd med hittils. Dock så kräver det Nav pro...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.