|
|
|
|---|---|
|
På min nyiskaffade 540-6 så lyste antispinnlampan konstant vilket gjorde att jag misstänkte nån givare men ingen sån felkod,fick upp en mystisk felkod som jag nu glömde nr på i garaget men efter en del research här och på ett USA forum fick jag tips om att det kunde vara lägesgivare till farthållaren eller wiren från den som spökade.Och efter en snabbkoll så var wiren av just framför sträckaren.En ny a 128:-på BMW köptes och monterades och sen fungerade ESC som det var tänkt. Låter långsökt men så var fallet. Har/har haft några BMW men denna manuella 540 är nog den mest körglada och kombinerar kraft och komfort underbart bra.Väntar på en ny viscokoppling sen blir det nya remmar,sträckhjul,tändstift,oljepumpskoll med moment Loctite. /Håkan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hej. snacka om att springa över havet för att hitta felet. Finns nog beskrivet mer än 20-30 ggr här. Är det absolut vanligaste felet när enbart ASC lampan lyser på E39 före 09/98. Dock är det vajern mellan ASC ställmotorn och trottelspjället som är av eller skadad nr 16 -17. Länk Men det viktiga är ju att bilen funkar nu. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ja,såg att jag i ivern skrev ESC också.Opps. Men som sagt kul att det funkar nu,lite obehagligt på vägar som våra i Norrland att vara utan antispinn. Nu kan jag fortsätta med det"andra"på den. /Håkan |
|
|
Hej Hämtade bilen i fredags efter vattenpumpsbyte och då tändes lampan strax efter att jag lämnat verkstan. Tyvärr hade de hunnit sticka hem innan jag var tillbaka. Tack vare denna tråden kunde jag själv fixa felet. De hade glömt att sätta tillbaka nämnda vajer vid spjällhuset. Lite trångt och bökigt att sätta dit när allt är på plats. (Men värt besväret) Tack för hjälpen! V8 is the shit! Mvh Zac |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.