|
|
|
|---|---|
|
Jag vill lossa mina yttre dörrhantag för att komma åt lite rost som börjat krypa under hantaget, har lossat dörrdidan inuti men hittar inga skruvar eller dylikt för att kunna lossa handtagen, någon som vet hur dom sitter fast. CHS | |
|
I dörrkarmen sitter en liten plastplugg som du kan pilla bort. Sedan trycker man in låsblecket (sidled rakt bakåt) så lossnar handtaget. Man kommer åt från hålet. Hoppas du förstår hur jag menar... Always Diesel |
|
|
Hoppsan, kom på en sak, det ska nog vara så att man trycker blecket framåt (i bilens färdriktning) och inte bakåt.... Nåja, hoppsa du får bort det, det är inte svårt (inte att få dit det heller vad jag kom ihåg). Always Diesel |
|
|
Tack ronte! Som vanligt med BMW så är det väldigt enkelt om man vet hur man skall göra, fanns ingen beskrivning i reparationhandboken, men skall testa ditt tips imorgon. CHS |
|
| >>>>>christer silvén.....glöm inte att sätta tbx plastpluggen....det glömde jag. Nästa gång jag tvättade bilen så kom det in vatten í hålet, med resultat att centrallåset låste sig och "sög" fast knapparna så att det inte gick att låsa upp dörrarna ens med "nödöppningen". Fick snällt vänta ett dygn tills vattnet försvunnit..... | |
|
OK! CHS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.