AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.578

523 -07 LCI, köp av handlare, vad tycks?

Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
En vän till mig kollar på en 523 -07 som står hos en handlare i Borås, han vill ha synpunkter från mig ang denna:
Länk
Som jag ser det så är priset lite väl högt med tanke på att garantier och sånt redan är förbrukade. Men vad anser ni alla kunniga om denna?
Elstol förare skriver de, men den är inte helautomatisk, vilket man kan se på bilderna. infon är ju f.ö. mycket trams, "Elhissar" -jovisst, vad bra..
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Det som jag reagerar över är att den är utrustad med Advantage + M-sportpaket och är utan Comfortpaketet.

Visst, så har man kryssat i Xenonljus och fått en viktig beståndsdel, men det skall ändå dra ned priset en del. Själv tycker jag att standardklimatorn är lite väl enkel, speciellt med det nästa fula utseendet med stora plastvred, och ang läder är det ju en smaksak. M-sportklädseln är snygg, men många förväntar sig läder i en sådan här bil.

Att man sedan inte tagit sig tid att förstå BMWs utrustningslista är ju en sak man man kritisera, men om de har en standardmall som gäller alla märken, så...

----
BMW CS #6212
16.559
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Kan vara läge att (återigen) påminna om att standardklimatanläggningen är fullt automatisk i E60/E61. Det man saknar är klimatzoner och restvärme jämfört med den utökade kliman.

-------
//Lövet
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Kan bara instämma i vad lövet säger. Att "standard klimatanläggningen bör dra ner priset rejält för att den Ser groteskt och fult ut" är subjektiv rappakalja.
Det som drar ned rejält är däremot avsaknaden av krok och motorvärmare.
Att den saknar automat kan också dra ned en del, men det finns ju dom som fortfarande gillar att sitta och vispa även i bruksbilen...;)

I övrigt saknar den "det där" lilla extra i utrustningsväg, men med 10-15 prut på priset verkar det vara en ok affär. Många tycker dock att motorn i 523:an är i klenaste laget för en så tung bil.
Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Tack alla för bra information. Kan tillägga att den även var utrustad med automatisk bagagelucka. Fråga till er som kan skillnaden mot pre-LCI och LCI, är nivåregleringkompressorproblematiken åtgärdad? samt kablaget i leden vid bagageluckan? Dock verkar priset vara väl högt map. icke komplett Comfort-paket.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Om din vän lägger på ca 100' så får han en sprillans ny 523 med M-paket, helskinn, dragkrok. stora kliman m.m. Riktigt prisvärt måste man säga.

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Mycket prisvärt, och har inte BMW börjat med 3 års garanti?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Lloydan
ja, jäklar! Det var ett riktigt kap - 339.000 för den bilen.

Grillvante
Nix, kablaget är sig likt och den stora förändringen på kompressorproblematiken kom 2007 i samband med LCI-uppdateringen.

Avs klimatanläggningen - naturligtvis fungerar den även i standardutförande, men den saknar en hel del finesser; kompensering för solljus, ingen fuktsensor, ingen restvärme etc. Och sedan det utseendet... Suck. Skönt att BMW lärt sig läxan och inte erbjuder sånt i F1X.

----
BMW CS #6212
Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Tittar istället på denna:
Länk
komfortstolar och sportstolar, men det ser ut som komfortstolar.

Är det månne någon som sett denna i verkligheten? Bor själv lite långt bort för att titta på den, (gbg)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Den har iaf komfortstolar ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.