AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.108

325i Cab -07 Belgien synpunkter

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Hittade en bil som vid första anblicken verkar intressant.
Letar i första hand en e46 facelift cab men ser att e93 också kan vara intressant med tanke på den låga eurokursen.

Har importerat från Tyskland tidigare och undrar om det är samma procedur som gäller i Belgien med plåtar och försäkring?

Synpunkter på bilen mottages också tacksamt.

Länk

Länk
En arbetskamrat har tagit hem 4 bilar från Belgien och vad han sagt så är det samma procedur. (De har kört dem hem)

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Jag har via mitt fd företag jobbat mycket i Belgien, och det är enligt de som importerat bil därifrån exakt samma procedur som att importera bil från Tyskland.
Något att se upp med är att landet kan ses lite som en mix mellan det nordeuropeiska och det sydeuropeiska, dvs detta är något som avspeglas på körsättet och parkering :-) T ex upplevde jag parkeringskador och andra små blessyrer på bilarna som klart vanligare än i ex Holland och Tyskland. Vet heller inte om belgiska säljare har samma lagliga skyldighet att berätta om krockskador som i Tyskland. Dock är en stor fördel att om du håller dig kring de flamländska delarna (som också har mest pengar) att i princip alla talar närapå felfri engelska vilket underlättar kommunikationen jmf Tyskland.

Jag vet att tidigare, dvs under 90-talet var mätarskruvning inte olagligt och vanligt förekommande. Hur det är idag vet säkert någon annan bättre. Men oavsett land gäller det att försöka kartlägga historiken och få den bekräftad så gott det går.

Annars är det ett land med stort utbud av fina tyska premiumbilar.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack för tipsen!

Tyvärr verkar bilen såld nu...
Slapp jag beslutsångesten iallafall.
Leta vidare. Verkar vara bra priser där nere :)

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.