AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.104

Mer info on en viss 530 Touring E39

Hej forummedlemmar!

Jag hade tänkt mig en e39 01-02 till ett rimligt pris. Har läst alla Era tips men vad jag behöver är lite extra info från Er som kanske känner igen just den bilen eller har provat den.
Vad är för fel på den? Om det är något... förutom rosten och andra små saker som jag känner till.

Länk

Tacksam för feedback!
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Den där var jag och kollade på förra sommaren. Provkörde den aldrig, men den verkade lite buskig. Jag blev lite anti mot den dryga försäljaren, tror det var därför jag släppte den...och så priset då. För dyr och dom vägrade pruta en krona. Nu har det gått snart ett år och dom har tvingats sänka 5000:-, det svider antagligen..
Ol
192
Olle D
Alfa GTV V6 3,0 24v
Tjenare,

Jag provade denna bil i somras och jag tror det var den första i raden i mitt 530 sökande. Jag gjorde ingen grundligare undersökning, men jag minns att jag upplevde en viss obalans vid inbromsning. Detta kan väl kanske bero på att bilen stått så länge och bromsskivorna har rostat, men det kan ju även bero på annat. Kanske var den även lite sliten invändigt - jag minns inte riktigt. Detta var dock inte den främsta anledningen till att jag inte köpte bilen (inte heller försäljaren, jag upplevde honom som schysst och trevlig, kanske en annan försäljare än den Peter råkade ut för..?) utan att den saknade en del utrustning som jag ville ha, t.ex. dragkrok och parkeringssensor.

Det finns en hel del 530:or ute på marknaden, men de flesta begär på tok för mycket för dem. Jag tror inte det säljs särskilt många 530:s med 18-20K på mätaren för de priser som många begär. Bilen du är intresserad av är ett bra exempel. Jag började leta bil i somras och det finns en del objekt som jag tittade på då som faktiskt fortfarande är till salu med i stort sätt oförändrade priser. Mitt tips är att ha lite is i magen så kommer rätt bil till rätt pris att dyka upp.

Olle D
Tack Olle och Peter.

Det känns som Ni skrev att priset är lite väl högt. Men vi får se... hoppas man :)
Det tråkiga är att den bilen har stått hos de ett bra tag (sen juni 10), ute, avställd.
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Detta kanske kan vara ett fint objekt om man lyckas få ner den till en rimlig prisnivå dvs kring 70k. Den har ju trots allt legat ute ett tag. Lågt miltal, snygg färg, skinnklädsel, pdc. Norrlandsbil osv.
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Länk till dito -->

Länk
Håller med, men tyvärr manuell låda :)))))
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Länk

denna kanske kan va nåt isåfall?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ursäkta en okunnig, men är det inte gamla ratten i den bilen? Eller fanns den kvar efter facelift?
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Den ratten vill man INTE ha. Både ful och obekväm.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Tycker personligen att det ska vara M-Paket på en E39 för att den ska se bra ut.
Blir lite stel och tråkig utan.
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Jo det kan man tycka. Min personliga uppfattning iaf vad gäller sedanmodellen är att e39 är den som klarar sig bästa utan m-paket, tycker det ger lite vibbar av pimpad kokainsläde medan den vanliga spec:en ger ett mer sobert intryck.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Måste hålla med Millerone, jag tycker att sedanen är snyggare utan M paket medans touringen är snyggare med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.