AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.142

Särskilda fel på e65 serien?

Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Ni som har e65 serien, hur är kvaliteten på dom??
Några särskilda fel?? I så fall vilken årsmodell och långt har den gått?
Jag har hört talas om 745 och problem med det där vatten röret under insuget.

Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Mellanarmar!!!!!!!!! Div elfel på dom tidiga modellerna, Läckande automatoljetråg, Dålig kvalite på plastpaneler m,m
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Jag köpte min -04 när den gått 10800mil. Har kört ca 2000mil i den nu och har råkat ut för följande: Parkeringsvärmare (webasto) som inte startar på egen hand, byta angeleyes (parking light) på båda sidor samt baklucka som bara öppnar sig själv men inte stänger. Antagligen kontrollmodulen för bakluckan...

I övrigt har den gått hur bra som helst och är underbar att köra! :)
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej!

Har en 2004:a 2010 Juni, haft följande små problem:

1 - Nedväxlingen från 3 till 2 mot stopp är lite hård ibland, bytte olja och det försvann direkt, felet kom tillbaka efter ca 2 månader under 3 veckor och försvann igen. Felfri nu sedan 4 månader tillbaka.

2 - Misständer lite ibland vid vissa kallstarter på morgonen under första 60 sek, håller på med felsökning nu. Går 100% bra efter första starten under dagen.

Jag säger samma som Hamilton1974: Går hur bra som helst och är
underbar att köra!
ruskigt bra kvalitet! har aldrig någonsin haft bättre bil.
har en 750, 07:a som jag haft i 2 år och kört 5-6000 mil. har inte haft något fel alls på den.
detta är ju i och för sig näst sista året bilen tillverkades och alla barnsjukdomar är sedan långt borta.

och konstigt nog så är det fortfarande svårt att inte få ett leende på läpparna varje gång man sätter sig i den :)

du kommer inte att bli besviken, finns inget bättre (om man bortser från F01/F02 då)

Mvh
//Ulf
hatter
upplever inga problem med min heller även om jag varit orolig. har upplevt ett ljud som vandra i fläkten men har fått det undersökt och konstaterat att inget är fel.

har kört 1000 mil felfritt och hyffsat ok drift med tanke på storlek.

den ska dock avyttras nu, till förmån för cab :)

ligger till försäljning nu :)
St
4
StaffanB
740iA -92
760iL -03
760 il -03, 8000 mil,

Endast El fel här;

Som sagt underbar bil,

Det har varit lite irreterande elfel,

Key less slutat fungera, misstänker vänster lås till framdörren , sedan nersläckt på alla låsen, det får vara.

Man ska inte låta någon "expert" låta chippa motormodulen på dessa bilar. BMW fick byta både motormodul och ljusmodul efter inbränningar av chiptrimmare, och sen tog det väldigt lång tid att få det fixat - 6 månader.

Batteriet ska man hålla på acceptabel laddningsnivå och funktionsnivå.
Fått byta ljudprocessor efter haft ett helt urladdat batteri.
Kan ha berott på laddningsförsök av batteriet.

Och bytt bägge angels eysen.

-----------end

SB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.