|
|
|
|---|---|
| Hittade denna B3:a, av ren nyfikenhet tänkte jag höra om någon känner till något kring omständigheterna varför den är som den är? | |
|
Länk --> Länk |
|
| Vet att kvd försökte sälja den b3'an för ett par månader sedan. | |
| det stämmer Alleexs, den har dom försökt sälja länge.. väldigt skum bil.. | |
|
Får känslan av att den är frontad och förmodligen upplagad men inte ihopmonterad klart.. Kanske är riktad och lite av varje men taket ser ju iaf inte buckligt ut.. Ett skoj utgångsobjekt för ban/busbil.. Strippa på inredning och allt onödigt, få den körduglig och besiktigad igen och vips: en skoj laglig bus46:a med 280hk =) Diesel-räsern /Rickard |
|
| Vore som sagt intressant att veta vad den varit med om, och varför inredningen ligger i en hög bredvid? :) | |
| Känns väldigt shady kring den där. Modellen är ju verkligen inte helt random heller. Kanske går att få vidare info om man kontaktar KVD.. | |
|
Hejsan Det är vår bil som nu ska säljas. Det är en stöldskada, så jag tänkte själv sätta ihop den, men tiden räcker inte till. Försäkringsbolaget har ersatt bilen, men jag ville behålla den pga av dess då fina skick. Så det är absolut inget krockskadat, har man lust och tid, så kommer detta att bli en fin Alpina igen. Har ni fler frågor, går det bra att ringa mig på 0730-448409 Hälsningar Dennis |
|
|
Jag "vann" auktionen första gången den var ute, 60 000kr slutade det på då. Jag hade till och med beställt transport av bilen men efter 10 dar fick jag beskedet att detta inte kunde genomföras pga rattens placering så att säga... Jag kunde således dra mig ur affären utan problem. Anledningen till att jag inte gav mig på det igen igen och hämtade bilen själv fanns det flera orsaker till. Hade ett längre samtal med Dennis innan auktionen avslutades där jag fick reda på mycket. Han gav ett bra och trovärdigt intryck så det hela kändes ganska "rätt" och jag bjöd tills jag vann auktionen. Sedan satt jag för fullt och letade delar ja skulle köpa. Bland annat strålkastare, Dennis berättade att bilen hade xenon, jag förmodar att han då menade från fabrik. Utrustningslistan däremot som jag bad Alpina i Tyskland skicka till mig nämner inget om xenon... När "stöldskadan" på bilen skedde startade Dennis den här tråden: Länk med 150 inlägg som jag läst allihop. Till mig på telefon berättade ägaren att han fått tillbaka bilen 3-4 veckor efter stölden. I tråden nämns inte detta alls vill jag minnas, inte ens över 1 år senare. Detta tycker jag var lite märkligt faktiskt. Varför inte inte skriva när bilen återfanns och att du fått ersättning från Länsförsäkringar? 2008-04-24 16:31 - "Dessutom har det inte hänt så mycket, merrän att vår advokat fick en kraftig hjärt attack och blev tvungen att pensionera sig. Men jag lovar att sista ordet inte är sagt i detta ärende." Om allt redes ut tillslut varför fortfarande ha en advokat? De kan väl ändå inte tagit mer än 1 år och 2 månader för FB att betala ersättning? Och slutklämmen.. Dennis har en bilverkstad, för mig är det helt obegripligt att då säga "jag tänkte själv sätta ihop den, men tiden räcker inte till." Ja visst man vill spendera tid med familj och barn men hallå det har gått snart ganska exakt 4år(!!). Bilen har ju än idag ett värde på 110-150 000kr, säkert 200 när allt hände. För de pengarna kan man ta ledigt ett tag o få ganska mkt "quality time" med familjen för ju. Allt detta gjorde att jag inte kände mig lika säker på det här köpet och att allt Dennis sagt till mig som att den gått ca 14 500 mil, va nyservad innan den stals osv. kanske inte stämmer helt. Kan mycket väl vara att det gör det och att det var ett riktigt kap som jag gick miste om, men det finns många fel på en bil som det kan ta ett tag att upptäcka. Bakaxelsinfästningen som kan släppa på e46 till exempel... Men lycka till med försäljningen Dennis (svara gärna på mina frågetecken) och lycka till den person som ger sig på bilen. Gör gärna en blogg! De gjorde jag med min 540 =) Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
Länk Inga 60 000 man får den för där inte vem köper en slaktad b3 för över 140 000 ????? |
|
|
Hej Gustav / alla andra Xenon satt på bilen när vi köpte denna, inga eftermarknads produkter. Att jag inte fortsatt att skriva i tråden, beror på att jag har inte lust att ens titta på denna tråd, då det var mkt problem med lf. Bilen stod och samlade damm i verkstaden och tanken var att sätta ihop denna bil såsmåningom, men som sagt både lust och tid finns inte, och dessutom lider jag inga ekonomiska bekymmer, den kan stå 100år och rosta sönder om jag så vill. Bilen skall bara sättas ihop igen, så blir detta en väldigt fin alpina, som inte har några förslitningsskador, inga onormala iaf. Men som sagt, det är bara att ringa mig istället, eller åk och titta på bilen istället för att läsa på ett forum. Nu tror jag att de flesta frågor är besvarade, och JA bilen är billig att köpa!! Hälsningar Dennis |
|
|
@Hampe_86 Bilen säljs ju inte på blocket, den är bara utannonserad där av kvd där för att fler ska hitta till auktionen. Budet ligger nu på 40k och ja den slutade på 60k första gången, mitt bud var det vinnande och den hade då precis nått upp till reservationspriset. Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
Hej igen Nu är bilen såld !! Och jag önskar köparen all lycka till en trevlig alpina . Hälsningar Dennis |
|
|
Hej! Nu är Alpina färdig efter ett antal timmars problemlösning :) , värst var når man öppnade och såg att båda datorerna var borta (insprutnings DME och triptronic datorn till automatisk växellåda). Men nu är allt ok! Måste ut och köra vilket ljud!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.