AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.633

Mittpanel instrumentbräda Z4 byta någon som vet hur man går tillväga?

Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Mittpanel instrumentbräda Z4 byta ut någon som vet hur man går tillväga. Kollat på en intressant Z4 men mittpanelen i detta fall i trä var sprucken. Ser de svindyra kos BMW. Någon som vet hur man byter? Misstänker en massa demontering...eller är det bara clipsmonterad? Tacksam för svar. //Z3kent
Den horisontella panelen sitter med clips men man måste lyfta ur ventilationen samt i regel även radion för att få loss panelen. Blev inte helt hundra på vilken du menade med "mittpanel", om det är den som går mellan stolarna så krävs ett något större ingrepp där i princip hela tunneln lyfts varvid panelen skruvas loss underifrån.

Det finns DIY för hela rasket så att göra arbetet själv är inga problem om man har någorlunda gott om tid samt är väldigt försiktig - clipsen är tämligen ömtåliga kamrater.
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej!
Tack för informationen, jag menar den panelen som går runt radio/ventilation. Lite dum formulering från min sida. Är det svårt lyfta ut ventilation radio enheterna? Tyckte det såg ut när jag tittade att panelen "gick utanför vent/radio"? Tack på förhand. //Z3kent
Länk
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Tack så hemskt mycket!!!! Ser ut som man inte behöver demontera radion ens?? Återigen tack. //Z3kent
Radion behöver definitivt inte monteras bort på samma sätt som ventilationen, på sin höjd behöver den lossas så att man kan dra ut den en liten bit för att få loss panelen. Får du ur ventilationen så är du en god bit på väg, behöver radion lossas så märker du det i ett senare skede när clipsen till panelen börjar släppa.
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Kanon tack då vet jag! //Z3kent
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.