|
|
|
|---|---|
|
hej! har just köpt en 525tds -93 som gått 17900. det är ny fixad pump på den. då till problemet. när jag har den i motorvärmare och ska starta den i 12minus tex. så startar den men dör efter 5sekunder måste starta om den 5 gånger innan den går, men sen går den hela tiden. den har lite vandrande tomgång när den är varm och alltid lätt startad. den går bra annars förutom när den ska igång när den är kall. ganska ny på diesel men kan det vara nån kallstart som inte funkar som den ska? eller är pumpen fel justerad efter renoveringen? | |
|
Din vandrande tomgång beror på att pumpen är dålig i ställverket..finns väldigt många som tror att hela pumpen är renoverad bara för man bytt packningar. Att den stannar flera ggr om beror troligen på att bränslet rinner tillbaka till tanken, ett vanligt problem som oftast beror på att returslangarna mellan spridarna är dåliga..om det inte är så att du parkerar i uppförsbacke för då beror det på att pumpen i tanken inte fungerar...det är en fördel att montera backventil på returen vid tankarmaturen.. |
|
|
Tjena, jag hade ungerfär liknande. Felet på min var att returslangarna från spridarna var spruckna. Väldigt lätt och billigt fel :) Hoppas det går bra för dig! ///Fredde |
|
|
tack för svaren får ta och kolla upp de där då. // kristoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.