|
|
|
|---|---|
|
Har en liten fråga som gäller vart de elektiska anslutningarna ska sitta som man plockar isär vid byte av vevhusventilationen? Man får ju släppa på en del anslutningar för att komma åt själva membranet. Jag har nu bytt alla slangar och dosan men när allt var monterat och jag skulle starta bilen så går inte startmotorn runt utan bilen bara "dör" utan att den startar alls. Vrider man nyckeln till tändningsläge så slocknar hela bilen och inget händer. Jag tycker det känns som om jag har fått någon anslutning på fel plats trots att jag var noggrann och satte tillbaka dem där de skulle vara. Så min fråga är om det är någon därute som vet hur de ska sitta och om det finns på bild någonstans så man kan se hur det ska se ut på en som fungerar. Innan jag började bytet så startade bilen men alltså inte nu efteråt när jag satt ihop allt igen. Mvh ChristoferB | |
|
Jag hade bränt säkringen till motorstyrningen på min när jag bytte men då gick ju startmotorn runt men den tände inte alls vilket inte var så konstigt. ny säkring sen gick den så fint igen så =) Länk Bästa Möjliga Wal ;) |
|
|
Får kolla detta men mitt problem är ju att startmotorn inte drar runt alls, bilen bara "stendör" när man vroder tändningen till tändningsläget så att säga. Precis som om den känner av en kortis och stänger ner sig. Börjar kännas tråkigt nu minst sagt. Har kollat och det verkar inte som om det är några kontakter som hamnat fel, men läste i tråden som du länkade till att du lyckats sätt 2st fel. Kommer du ihåg vilka det var? De som jag har haft isär verkar inte gå att sätta fel, men man kan ju ha fel ;-) Mvh ChristoferB |
|
|
Har svårt att tro att någon av kontakterna till insprutet gör att startmotorn inte går runt. Haft stereon igång när du skruvat så batteriet tagit slut? |
|
|
Ja kolla batteriet först, det fanns två kontakter man kunde förväxla men den ena bara ett stift när man tittar i själva kontakten det var så jag upptäckte den satt fel. men hade du satt dessa fel borde det blivit som för mig. Bästa Möjliga Wal ;) |
|
|
Mätte batteriet innan jag packade ihop för dagen innan vid 1600-tiden. Det visade knappa 8,5V. Står på laddning tills imorgon så får jag se om det går bättre då. Känns knepigt att det skulle dragit ur sig bara då fort. Men msn vet ju aldrig. Får hoppas på att det är den dåliga laddningen som gjort det, annars känns det som om tusenlapparna blir många om jag måste lämna in den. Mvh ChristoferB |
|
|
Så sant så sant, får se om det är bättre imorgon efter laddning. Annars så får man väl se sig om efter ett nytt batteri. Men det förklarar ju inte vad som gjort att det laddat ur sig så snabbt. Får ta med en tångamperemeter hem från jobbet och se om den drar ström när et inte borde göra det. Sitter originalbatteriet i så det kanske är dax för byta i alla fall. Mvh ChristoferB |
|
|
Laddade som sagt batteriet över natten och idag på eftermiddagen så gjordes det ett startförsök och det fungerade. Som det verkar just nu så var det alltså batteriet som var dåligt laddat. Återstår bara att ta reda på vad det är som gör så att batteriet drar ur sig men det är väl en annan tråd. Enligt tångampermetern så drar den 2,3A utan att något är igång, mätte direkt på pluskabeln på batteriet. Känns inte riktigt ok eller hur? Mvh ChristoferB |
|
|
tjena, jag har precis samma fel, alltså startade bilen en riktigt kall dag och det började ryka vitt rök ur avgasröret och motorn verkade inte må bra,så jag stängde av bilen, försökte starta den igen men då ville den inte starta mer,efter flera försök att starta bilen så hörde jag något i motorrummet och när jag öppnar hyven så ser jag oljeläcka precis ovanför grenröret, insåg att vv hade frysit och jag bytte alla 4:a rör och själva oljeavskiljaren efter att den stått i 1 månad,batteriet var helt dött men försökte starta bilen med startkablar hur länge som helst men bilen vägrade starta,alltså man hör inte ens att startmotorn går runt,man hör bara ett "klickljud", man tycker ju att det borde gå att starta bilen med startkablar fast bateriet är dåligt eller?? nu har jag batteriet på laddning men undrar också om det kan vara så att jag kanske har lyckats koppla elektroniken fel? jag var väldigt nogrann när jag monterade ihop allt men man vet ju aldrig! ska koppla in bateriet imorn och se ifall den startar,men om den inte gör det så vet jag inte vad jag ska göra??ta en titt på säkringarna bör jag ju göra men vad efter det? |
|
| mätte precis batteriet efter ca 3 timmars laddning och den visar 12,4 volt,när den är fulladdad skall den väl vara 14 volt vad jag vet?! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.