|
|
|
|---|---|
|
Tycker dom håller bra priser. Länk Mycket krut till en 123d. | |
| Jag är också nyfiken på Bestchip, tacksam för input! | |
|
Hahaha nu e det 5e tråden om samma fråga. Killar, använd sökfunktionen så hittar ni svar! Är ni helt säkra på att ni vill slänga in en box som är så billig? Det har inte slagit er "man får vad man betalar för" ? Mappa om bilen istället så får ni ett rent trim som programmeras i styrboxen istället för en box som ökar effekten genom att lura bilen att den får för lite bränsle och på så sätt trycka in ännu mer diesel. Räkna med att partikelfiltret kommer sota igen ganska fort. Satsa på en Bluefin istället som ni får hem för 499 Pund. Då får ni bra grejer till bra priser och är dessutom en ren mappning istället för en signal manipulerande skit box. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Herr.Bayer: Varför smutskasta något som du inte vet något om? Eftersom de har bra priser till bensinmodellerna är det ju mycket möjligt att det är färdiga mappar som dom matar in via obd (likt bluefin). Alltså inga individuella mappningar utan färdigt framtagna. Såg inget där om att det skulle vara någon box till just den bilen utan det står chip bara så får man väl fråga dom vad det är för version av trim. Det vet jag inte. Billigt kan det ju vara för att det är serietillverkning av programvara, därmed hålls priset lågt, nackdelen är väl att man inte plockar ut precis vad som går och det är 100% optimalt men det kan ju fortfarande vara bra och prisvärt. Rätt dumt att såga något som man inte vet något alls om, bättre om du kommer med erfarenhet och säger varför det är skit, om det nu är det. Boxarna har dessutom blivit bättre och går in och justerar mer än bara railtryck numer, just för att det varit så mycket klagomål på igensotade PF, svartrök och dylikt. Ser gärna en sågning av dessa "chip" men då ska det vara av en anledning och någon som vet vad dom pratar om. Tror inte själv heller att det är något speciellt att hänga i julgranen men så har jag ingen erfarenhet om dom heller så jag ger fan i att gissa och slänga ur mig skit. Har varit inne i en tråd om det här förut, men hittar den inte nu. Kom med fakta istället för att bara klaga på att det är billigt, riktig fakta om just deras produkter, ingen gammal artikel som skitboxar. Visst är det så att man får vad man betalar för men prisvärt kan det vara likt förbannat, möjligen mer prisvärt än grejer som är dubbelt så dyra. Som sagt så vet jag ju inte vad de använder för grejer och hur de fungerar men det verkar ju inte du heller göra. |
|
|
Dessutom är du rätt bra på att subtilt idiotförklara folk, du får fan skärpa dig! Det är väl bra att folk frågar innan dom gör något, tror folk skulle uppskatta riktiga svar med riktig fakta också. Sedan dedär med ren mappning med bluefin, nja. Men bättre än box iaf. Skulle behövas en edit funktion här på forumet.. |
|
|
@Herr.Bayer Tveksam input och attityd kanske, men bra med info hursom.. Kikade på de andra trådarna men fann ingen direkt info om folks egna erfarenheter, närmast var en referens till ett norskt forum. Ska även tillägga att jag missförstod deras koncept, trodde det var nån OBD-variant. Hursom så måste det ju finnas ett intresse i bolaget då det poppar upp massa trådar om dem, varför inte föra en sansad diskussion? |
|
mkk230 |
Är det ingen som handlat på bestchips? För övrigt finns det andra "chippare" som har prisgaranti. Kanske man får ner priset där :) |
|
Har svårt att välja om nästa 1 a blir bensin eller diesel så jag kollar runt lite och undrar om det finns någon som har varit hos bestchip. Ta det lugnt finns alltid folk som förstör trådarna. |
|
mkk230 |
Grupprabatt kan ordnas sa killen från bestchip. om jag förstår rätt han skrev såhär Veldigt fint. Hvis dere kunne komme opp i en till- 7 eller flere. Det enklaste da mht betalning er at dere beställar till en bil mindre, for eksempel 6, mailer meg, och jag legger inn den siste gratis- for free. Det vil bli gode 15% rabatt. Med de prisarna vi har så har vi inte mer som er möylight å gjöra. Men vi gjör det vi kan. Och vi har på lager alla i hop. Ok ? Best regards Bestchip.no/se/dk Tlf 00 47 91917171 www.bestchip.no/se/dk fattar inte så mycke norska kan någon översätta helt? |
carl530 |
Detta är sk PLUG in boxar. Tycker sidan verkar extremt rörig och svår att förstå.. Dieselboxar är ju inte optimalt på något sätt men vill man ha det är det ju ett alternativ till nyare bilar som inte går att trimma på andra sätt. Dock skulle jag ha valt en Svensk leverantör, kanske någon krona dyrare.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.