|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW vänner, Jag ska snart lämna er för att köra Golf GTI så det börjar bli dags att fundera på att sälja BMW:n om ungefär 2 månader. Så jag behöver hjälp med rimligt annonseringspris respektive försäljningpris Bilen är alltså en BMW 525 E39 2003 med två brukare. Lite info: - 19100 mil - Fullservad med servicebok - Original M-pkt men med standardstötfångare - M-pkt fälgar med nästan nya Michelin däck som vinterdäck på plåtfälg - MKT fint skick invändigt som bra skick utvändigt - Steptronic låda - Svart metallic Som sagt vad tror ni om värderingen? Ha en trevlig kväll och helg! //Samuel | |
|
Den hade alltså fullt M-pkt från fabrik men sedan har M-stötfångarna bytts ut mot standard??? Har automatlådan servats med olja och filter? Skinnklädsel? Även om det är en sen årsmodell så har den gått långt. Det drar förstås ned priset en del. Skulle gissa på ett slutpris på 75kkr med negativa svar på frågorna ovan, 85kkr med positiva. /Lasse |
|
|
Har varit tvungen att parkera utomhus i Malmö och efter fyra stölder av stötfångarna tröttnade jag. Nej ingen service av automatlåda däremot växlar den helt perfekt. Klädsel är M-pkt standard med sportstolar i alcantara/tyg. Tror du verkligen jag kan få 75 vid privat försäljning? |
|
| Jag tycker 75 låter lite högt, skulle snarare gissa på runt 65. | |
| Jag hade tänkt mig ett annonseringspris på 59' och försäljningspris strax därunder men kanske 65' är mer rimligt. April känns å andra sidan som en av de bättre försäljningsmånaden på året med fint väder och den kommande sommaren. | |
|
Min tankegång var att endast två brukare skulle väga upp det höga miltalet, men i slutändan beror det förstås på hur den potentiella köparen resonerar. Inga M-stötfångare påverkar helhetsintrycket negativt vilket kan kyla ned intresset... Jaja, oavsett vilket, lycka till med försäljningen. /Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.