|
|
|
|---|---|
|
Jag själv har en Nissan murano -05 och har blivit erbjuden att byta till en -05 bmw 530i. Funderingar: Mannen som äger bmwn sa att det var en -05a, men enligt transportstyrelsen är det en -04...tillverkningsår -04. bilen har 170kw alltså 231 hk, kom inte 258 hk först -05? och är det en helt annan motor eller är det samma som är uppdaterad? Går det på något sätt att få fram fullständig utrustningslista på hans bil? har bmw den informationen? Han verkar inte kunna så mycket om bilar själv.. För övrigt så har hans bil gått 8000 mil, fullservad, svensksåld och "fullutrustad utan navi och tacklucka" som han säger. han har ingen annons ute på nätet. här är annonsen på min bil: Länk tack för svar mvh/Tobbe | |
|
Tja de står ju i samma pengar ungefär så då är bara frågan om man vill ha en 530 eller inte Var exakt Bmw bytar till den nya motorn vet jag ej men det ser du på transportstyrelsen vilken det är Trevligt med en full utrustad bil har aldrig sett en sådan (enl mig) Hoppas du kan bestämma dig Ha deT |
|
|
Nya motorn kom under våren -05. Jag tror att 1 Mars är brytpunkten. BMW kan hjälpa till med utrustningslista. "Fullutrustad utom navi och taklucka" brukar betyda att bilen har komfortpaket och sknn. Min bil är utrustad för en bit över 300 tkr, men fullutrustad är den absolut inte. **BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Precis som någon tidigare skrev: frågan är om du vill ha en 530 eller inte? Jag åker 530 och det är en riktigt bra bil. Du ska dock se till att bilen har komfortstolarna eftersom du sitter så oerhört mycket bättre. Är den svensksåld så är det förstås bra om den har rattvärme och värme i baksätet. Det har vår bil och det är guld värt. Angående "fullutrustad utan navi" så vill jag minnas att de såldes med businessnavi (dvs. pilnavigation) utan extra tillägg, men kanske har jag fel. | |
|
Tack för svaren! Ska kolla med BMW vilken utrustning bilen har! ja jag vill ha en 530, men blev lite osäker bara då den har "gamla" motorn, om det nu är en gammal motor?? är det den som sitter i E46? |
|
|
Är den tillverkad 09/2004-02/2005 är det en 05:a med gamla motorn, dvs samma som satt i 530i E39 och 330i E46. 03/2005 kom den nya motorn på 258hk och det är en ny motor. Något snabbare och något snålare. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.