|
|
|
|---|---|
|
Efter mycket sökande på forumet och pusslande måste jag ställa frågan om dessa specifika fälgar. Som rubriken lyder är det ett par 19" Breyton Split som suttit på e46 M3, enligt säljaren är det et30 runt om på fälgarna. Se länken: Länk Enligt denna lista: Länk Ska det vara samma centrumdiameter och bultar, men självfallet skiljer et men inom intervallet...mina farhågor är följande: * Bygger fäljarna för mycket "innåt" ocha tar med andra ord i vitala delar? (vill hels undvika spacer ) * Stämmer dessa data: 3 Series E90/92/93 M3 = PCD 5x120, Centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 34-37 5 Series E60/61 = PCD 5x120 centre bore 72.5mm and M12x1.5 bolt thread. ET 15-32 * är det allt för brett med bredden 285 bak? * blir det stora problem med hjulinställning? Tacksam för svar, är det enda rätt att prova fälgarna på min bil? HD | |
|
Hej Jag har 285 bak på min e61:a och det är inga bekymmer, dock har jag fälgar avsedda för 5 serien men vilken ET det är på dom vet jag inte såhär på rak arm. Det jag kan opponera mig lite ang annonsfälgarna är profilen på bakdäcken 35 är lite mycket om man ska ha 35 fram också. Det optimala hade varit 30 profil på bakdäcken då får du nästan identisk rullomkrets. Å andra sidan så har dom ju tydligen suttit på en e46:a som normalt sett har mindre fälgar än e60 så det kanske funkar. Men personligen tycker jag inte att bilen på bilden ser ut att ha dom dimensionerna som sägs. Är du säker på att uppgifterna stämmer? Mvh Johan |
|
|
Det jag egentligen menar med mindre fälgar på e46 är mindre hjul. Alltså rullomkretsen. 245/35-19 är en jättebra storlek på e60 som stämmer perfekt med dom 245/40-18 som dom ofta kommer med från fabrik. E46 däremot brukar ju ha mindre hjul. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.