AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.170

X5 40d M-sport

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Då har man gått upp i storlek. Har hunnit köra 85 mil med den och den känns mycket stabil på vägen.

[img]Länk
[img]Länk
[img]Länk
[img]Länk
Ro
972
Robert J
Hmm, länkarna blev fel då AP inte stöder bilder...

Länk
Länk
Länk
Länk
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Grattis till din nya bil. Den ser onekligen riktigt bra ut. Motorn är ju en juvel! Jag har iofs sett den tidigare om det är Lindholms Bils förra demobil...

Vad är det för utrustning på den?
grattis..riktigt riktigt fin bil :D ser ut att vara väldigt välutrustad
Bra köp:) du kommer inte ångra dig grym bil!

Det enda möjligtvis är snabbheten om du går från 535d över 180km/h är dem ganska döda tyvärr:( stor anledning till att jag beställt en 535d istället för ny X5 igen. Hoppas du blir nöjd:)

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Ro
972
Robert J
Tackar!

Jepp, det är Lindholms fd demo så det finns säkert några som sett och även provat den här.

Listan är lite längre än jag tänkt från början, men så blir det när man inte specat själv.

Nav PRO
Hud
Hifi DSP
dynamic drive
panorama
avbländat på båda
Backkamera
top view
BT hf
20" 333
komfort stolar
el lucka
usb mm.

Tror det var drygt 250' med tillval.

Prestandan räcker gott för mig. 0-100 är den lika snabb som min gamla 535d och med xDrive tror jag den kommer att vara snabb i rödlysena. Det är väl 235 den skall toppa och det räcker mer än väl för mig. 535an tror jag inte jag hade över 200, man börjar bli gammal. ;)
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Älskar min X5! Snacka om bra bil. Sitter Hakka 5 SUV dubb på den. Oj vad bra den är en vinter som denna! Funderat på att byta ett par gånger men sedan inser jag varför den går ju som en klocka. Åren går... ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Älskar min X5! Snacka om bra bil. Sitter Hakka 5 SUV dubb på den. Oj vad bra den är en vinter som denna! Funderat på att byta ett par gånger men sedan inser jag varför den går ju som en klocka. Åren går... ;-)
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Även jag älskar min X5! Jag köpte nya Hakka 7 SUV dubb inför denna vinter och den går som på räls. En helt fantastisk vinterbil.

Ro
972
Robert J
Tyckte det såg ut att vara lite luft i ringarna så jag kollade lite snabbt idag. Var som jag misstänkte och nu går den än stabilare och klart bättre fäste blev det!
Härlig bil och helrätt kombo med oysterläder! Är den safir- eller carbonsvart?
Ro
972
Robert J
Det är carbon. Hade jag beställt från fabrik så hde det nog blivit silver eller någon grå. Tvätta bilen är inte riktigt min grej även om den är ruskigt snygg i carbonsvart.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Yepp vilken vinterbil X5 är! Underbar!
Grattis
Råder dig att foliera trösklar och bakdörrar etc för att undvika stenskottsblästring. Har själv beställt en välutrustad X5 4,0d, utan m pkt och med tröskelbreddare i aluminium för att undvika detta.

hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
@jiffi: Jag har tröskelbreddarna i alu på min X5. Två stora fördelar med dem:
1. Du slipper risken med uppslag när du parkerar bredvid andra bilar. Risken minskar rejält mot tex M-sport där det kommer hända...
2. Du kan lättare tvätta taket när du handtvättar kärran.

Ro
972
Robert J
Jag har faktiskt funderat på några mindre stänklappar för att slippa detta. Fick en offert på foliering av delar av bilen idag och 6500kr... Visst ser det lite muppigt ut med stänklappar, men små sådana kan funka inbillar jag mig.
Man behöver både och, vet av egen erfarenhet. Man kan ju tycka att detta är något BMW skulle ta på lackgaranti, men icke.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.