|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur många olika sorters silver det finns till e39? Mvh Robban oo=00=oo | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Vad jag vet så finns endast Titansilver. Denna finns dock i mängd olika nyanser. Fick erfarenhet av detta i sommras. /H |
|
| Där var Hasso snabbare, igen. Arkissilver hade jag förträngt. Aspensilver tänkte jag inte på... Detta pga att den är så mörk och lila i färgen. Sorry!! | |
|
Efter lite googlande hittade jag detta...! Titanium Silver Aspen Silver Arctic Silver Sterling Silver Granite Silver Salmon Silver Polaris Silver nån som kan uteslutas :) Mvh oo=00=oo |
|
|
Är spekulant på en M-front på powerbörsen......den är lackad silver, men tyvärr vet inte försäljaren vilken färgkod. Därav frågan :) Vill gärna undvika lack! Mvh och tack för svaren oo=00=oo |
|
| Helt offtopic, men jag hade en aspensilver 528. Alla mobbade mig för att jag hade en laxrosa BMW :( Förstår inte hur den kan kallas silver :) | |
| Sen finns de varianter på färgkoder jag har 303 cosmos light finns även earl och en till | |
|
Är det original M-front så är den Titansilber. Titansilber kom till 1999årsmodell. Vilket även var första året med M Sportpaket. Någon annan silver fanns inte till M Sportpaket (om man inte räknar Silverstone till M5). Stephan |
|
|
Ursäkta att jag skriver i gammal tråd, men Stephans inlägg intresserar mig! Jag har nämligen en 540 touring -98 (tidig), i "arktis-silber". Min tanke var om man skulle hålla utkik efter skrotad bil som är antingen facelift eller helst M-sport och plocka lite delar, men det kanske inte ens FINNS någon sådan bil alltså? I så fall antar jag att man antingen får köpa nya eftermarknadsgrejer eller köpa begagnat men ändå lämna iväg på lackering i Arctic Silver för att få rätt kulör? |
|
|
Ähh...snyggaste lacken på en E39 är ju Aspensilver :) Mvh Janne. |
|
|
Jag har haft två E34. Båda Lachssilber. 525 -89 535 -90. |
|
|
MT-Adam: precis till 1999årsmodell kom 354 Titansilber metallic som ersatte 309 Arktissilber metallic. M-paket kom 3/99 till sedan. Så nej några fabriksbyggda facelift/M-pkt i Arktissilber finns inte. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.