|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon som vet vad som gäller på Autobahn i Belgien? Är det fri fart? Mvh /NP | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Prova att maila "robgus" vår man i Belgien. Han bor och jobbar där så han borde ju ha full koll. MVH Hasso |
| Nej, det är 130 km/h som gäller i Belgien. | |
|
På Belgiska motorvägar är det 120km/h men det är i princip ingen som kör..Man kan ligga i ca 140 km/h utan att behöva oroa sig att bli stoppad. Dock skulle jag föredra att köra i Tyskland då de har bättre trafikvett där, inse att Belgarna bara behövde gå till posten och kvittera ut körkortet för ca 15 år sedan... Det märks på kunkaperna.. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Jag hade nästan rätt iaf. :o Nu har jag fått förklaringen till varför så många Belgare kör som nötter. :( |
|
|
johann: Helt rätt, var precis fram och tillbaks Bryssel och det går inte att köra den sträckan utan att se minst 1 olycka...Men Belgien har ju högst olycksstatistik efter Portugal.. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Belgarna kör som riktiga idioter. Vetenskaplig undersökning här ;) Länk |
|
| Vem kan föresten hålla en hög hastighet på en vanlig belgisk "motorväg". Potthål och gupp var och varannan meter ! | |
|
PJ: Tricket är att hålla så pass hög fart att du flyter över potthålen:) Nä allvarligt talat så undrar man var de höga vägskatterna etc går någonstans... //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.