|
|
|
|---|---|
|
Hej, har krockat tjejens bil och får äntligen köpa en bmw till henne :-) Funderar på en 518 is och har en på gång. Det är en långmilare som verkar välskött. Hur vanligt är det med rost vid tackluckan? i övrigt är den frisk, men just där börjar det komma. Har denna rem eller kedja? Är is endast shadowline, eller är det någon 12 ventilare eller liknande? Vilka fälgar var original till denna? | |
Henrik535 |
Den har kamrem Shadowline är väl taklucka ,centrallås o lite sånt om jag inte minns fel. Fälgarna är väl BMWs klassiska ekeralu |
|
Om det är E-28 518 iS du menar så var det M10-motorn (105 hk) med kedja och utan kat. S var ett utrustningspaket för 518 och 520 och innehöll följande extrautrustning: Taklucka, Sportfälgar, Sportratt + växelspak i läder, elhissar fram, centrallås, klädda dörrar, velourklädsel, extra skålat baksäte, dimljus, tonade rutor och shadowline-paket. (Dvs Metallic-lack, lackade stötfångare och speglar samt svarteloxerade lister). Den fanns endast i grått, silver och svart metallic. Priset låg på knappa 20´ Allt enligt brochyrer från 87-88. /Mats |
|
|
Rek. priset för hela bilen med S-paket var 126.400 för den delen. Då påpekades extra att utrustning som styrserva och 5 växlad låda ingick i priset. /Mats |
|
|
Tack för svaren! Det är mycket riktigt en e28 518 is -88. Funderingarna kring motorn var om det kunde vara något liknande 318 is, men det verkar ju inte vara så. Priset ligger runt 10` så man kan väl inte förvänta sig allt för mycket. |
|
|
Pompe: Allt du vill veta om 518iS - Länk ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Kanonsida med allt jag behöver :-), tack Tompas En liten fråga bara: Vad är tvättaströmsprincip? |
|
|
Länk Fast inte hade min 518iS-88 taklucka... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
...vid närmare eftertanke hade den det... (tänkte på E34:an). /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Postade i fel tråd... (skäms) /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Länk Rätt tråd... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| m10 har INTE rem!! satt kedja sist jag tittade... | |
| M10 har kedja. Punkt slut. | |
| Udo Dirkelsniff: Hyfsat gammal tråd du blåst liv i :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.