|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Lasse.Carina Jag kör på Dunlop Sport Maxx (225-35-19 fram 255-30-19 bak) vilka har funkat bra för mig, ett hyggligt däck till ett hyggligt pris, men det finns ju en uppsjö att välja mellan. //Dalle |
|
| Nya däck,,1 nytt stabiliseringsstag samt hjulinställning, nu går Z4:an som en dröm | |
|
Jag har haft många inlägg om hur spårkänslig min Z3är, nu skulle ändå göras en framvagnsinställnig för att bli lite trevligare på vägen. Döm om min förvåning den gjordes inte!!!!!! p.g.a. slitna bussningar!!!! på min bil! har väl aldrig varit med om något liknande på 6000mil därav 3000 mil pensionärskörning och förste ägare en tjej som fick bilen i studentpresent. Alltså bilen har aldrig varit utsatt för så särskilt hård körning och ändå bussningar dåliga på en BMW 6000mil! Nu har jag en bra verkstad med grabbar som själva äger BMW så de förklarade att originalbussningar är av så dålig kvalite så att de slits ner fortare än vad utbytes bussningar gör samt att stor tyngd med stor motor gör belastningen stor Har pratat med besiktningen men aldrig sett något fel, men idag med ett bräckjärn såg jag själv resultatet. Återkommer då jobbet är gjort hoppas bilen går "som på räls" |
|
|
Det kanske inte bara är milen som tar ut sin rätt. Är det bilen i din profil, så har den ju också fyllt 15 år.. Gummi åldras. |
|
| Men det gör det väl på alla bilmärken? och mina andra bilar har inget liknande hänt på 15år då jag åker länge med mina bilar | |
|
Det blev tillslut en z3 2.8 -98 för min del! Förväntade mig en riktigt spårkänslig bil men är positivt överraskad att den inte spårar nästan alls. Dock är framvagnen genomgången med nya spindelleder och bärarmsbussningar för mindre än 1000 mil sen. 225/45/17 fram. |
|
|
Jaha nu är bussningar och p-ändar bytta, ja det är väl gamla namnet för styrleder, samt framvagnsinställning, gummit i bussningarna verkade svampiga så mycket dämpande blev det nog inte av sådana, styrlederna kunde jag inte känna något glapp när de var borttagna men på plats såg jag glappet. Nu har jag kört några mil och visst är det en väldig skillnad men som min Golf med framhjulsdrift det är något helt annat och kan inte jämföras. |
|
|
Min har varit väldigt spårkänslig på dåliga vägar ända sen jag köpte den. Frågade på besiktningen förra året och de hittade lite glapp i yttre kulbulten. Så i vintras bytte jag båda bärarmarna fram med nya kulbultar, bussningar, spindelleder och styrstag samtidigt som jag monterade nya coilovers och fjäderbenslager runt om, tänkte det var lika bra när jag ändå höll på :). Gjorde en framvagns inställning nu i vår när allt var monterat och klart. Resultatet blev...i stort sett lika spårkänslig som innan :(, något bättre kanske. Till nästa säsong blir det till att byta däck, upptäckte att de är 10 år gamla... Tror att det kommer att göra stor skillnad. Känns ändå skönt att ha bytt allt och att jag har fått bilen lite lägre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.