AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.162

Olika varnings lampos E61 530 d

Har ägt bilen i 1 vecka nu och har lite strul med olika varnings lampor när jag startar bilen,,,

airbaglampan lyser hela tiden,,,det gjorde den redan vid köpet (bältesstreckaren fick jag höra)
nivåregleringen
handbromsen
bromsarna (nybytta bromsar)
nummerskyltslampan
bromsljus

det enda som lyser konstant är airbaglampan som lyser rött
det andra kommer upp och försvinner lyser gult

kan någon ge mig råd??
min första bmw och jag vill inte ångra att jag blivit bmw ägare

He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Har du nollställt/reset dina bromsbyten osv?

Har du läst av vad du har för felkoder på bilen? För de e många saker som är sammankopplade till en symbol och att gissa sig fram är inte det lättaste alltid. Så en avläsning på felkoder hade underlättat mycket för dig.

Din airbag behöver ses om då symbolen lyser rött. Så länge något lyser gult så är det ok tillfälligt, men rött betyder nöd och bör ses om omgående.

Nivåregleringen kan tyvärr ha gått åt helvete för dig då detta är en sjukdom på 5-serien har jag läst fram till faceliften. Använd sökfunktionen på forumet så får du en hel del svar om nivåregleringen.

Kollade du inte bilen nogrannare än så? Köpte du privat? Om inte, kolla vad säljaren kan göra för dig med tanke på ägandet av bilen bara är 1 vecka. Du vet väl att bara nivåregleringen kommer kosta dig en hel del pengar och då snackar vi inte 2-3 tusen utan 10.000 uppåt.

"Riktiga män kör diesel"
Var inne med bilen på bmw och angående airbagen så säger dom att hela styrenheten behöver bytas och att en helprogramering behöver göras,,,
summan hamnar på ca 9500.
En sak som jag tänkt på är att ratten gnisslar/knarrar, kan inte felet ligga där?

Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Om du har tur kanske det bara är batteriet som är dåligt eller så kan dessa lustiga problem uppstå när antennförstärkaren är trasig.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
"Fukt i mottagaren/antennen (E61)

Detta är rätt vanligt på E61 vilket medför lustiga fel med elektroniken. Allt från att inte bilen går att låsa upp, till stolar som tappar minnet. "

Tagit från begagnatguiden här på Autopower.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.