|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Gör en ny tråd angående samma bil som i förra tråden för jag har kommit lite mer underfund vilka symptom bilen har. DET ÄR EN M50 e34 520 VANOS 1994 Bilen startar ej när det är mer än minus 5 och är JÄVLIGT segstartad du får hålla på till och från kanske 30 sek på starten när den är KALL. När du väl fått igång bilen så går den som SKIT till den blir varm med varm menar jag 90c allt under 90 grader så går bilen som skit. Med skit menar jag att det ej går att varva över 2 tusen varv, håller man full gas misständer den och varvräknaren går upp och ner hela tiden. När den har blivit ca 70 grader går det att gasa upp till 3 tusen varv men samma problem misständning o skit. När bilen nått 90c så går den perfekt går att varva fullt ut o.s.v Kamkedjan rasslar på bilen men kan väl inte ha något med saken och göra? Om o-ringarna är risiga på dessa bilar i vanosen kan den få dessa symptom då? Har beställt oringar från beisan systems. Jag har kollat på många hemsidor men ej hittat nått om just e34 med detta felet. HJÄLP MIG NU GRABBAR SÅ BJUDER JA PÅ TÅRTA! :] Saker jag har bytt: Tändstift Vevaxellägesgivare Bränslefilter Kollat bränsletryck(ca 3bar motorn igång, 2,5 tändning på) Kollat alla slangar till insuget och även tätat om insuget med packningsmassa. Även provat ta in styrenheten i värme, värmt på styrenheten när bilen står ute om det var nån kallödning i den men ingen skillnad. | |
| Tja har ej hittat felet än, men värmer du på tråget när bilen står ute ett tag så får du igång den.. någon som har nått tips vad ja ska kolla här näst? | |
|
Provade idag igen, värmde med värmepistol lite här och där så fick ja igång den, den tänder mer och mer ju längre du värmer på blocket o.s.v Fick igång bilen, ryker som fan och går allmänt illa baktänder o.s.v sen när bilen är 90c så stänger jag av och sätter på den igen då går den klockrent. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.