AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
594

Service kostnader på BMW M3 E36 ?

Fredrik1981
Hej!

Vad kostar servicen på en BMW M3 E36 ?? Tacksam för svar på pris på ungefärliga kostnade på en oljeservice m.m.

MVH
Fredrik
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Oljeservice utförd i Luleå hos BMW förra hösten kostade 1200Kr på min bil.

---------BMW ///M3----------
Nu pratar vi märkesverkstad och min gamla M3 Cab -97 dock exakt samma som för Coupe (möjligtvis någon liten fånig koll om caben ser OK ut)

Oljeservice: 1200-1400 ungefär
Inspektion I: ca 5000 (har inte gjort den utan frågat)
Inspektion II: ca 8-9000

sc
637
schumi
e30 318is -90
satan i gatan va dyrt!!
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Det kostar att ligga på topp!!!Annars kan man ju köpa en gammal volvo och serva den själv med spillolja,det blir garanterat billigt :) Köper man en M3.a ska man också ha råd att serva den riktigt hos BMW!!!

Mvh Ricke
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Kontant>> är du från Luleå?

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Har man inte fingrarna i arslet så kan man ju serva den själv. Det skulle i alla fall jag göra (om bilen ej var nyare än -98, då jag skulle vilja ha stämplarna). Då vet man ju att det blir riktigt gjort. På min gammla kärra så skriver jag upp precis allt jag gör och vid vilka miltal. Alla kvitton hamnar i en pärm. Om man själv är seriös så borde en ev senare köpare märka det, och om den ändå sjunker ett antal tusenlappar i värde så borde man ju ändå ha sparat in det i servicekostnader.

Personligen så skulle jag inte ens vilja lämna bort bilen på service, då jag vill vara säker på att det skall vara riktigt gjort.
Mr
10
Mr Bool
330d Touring -03
Vad är det som ingår i Inspektion I respektive Inspektion II
/Mr Bool
Kolla under Mekartip (till vänster i menyn) och sedan "Välj alla" det finns som en av de första tipen Servicepunkter för de olika modellerna där man kan läsa det mesta de som skall göras.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.