|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så har jag en Mk4 navi.. Kärringen va i väg en sväng och använde navin utan problem sen skulle jag använda den och då stod de "please wait" och efter en bra stund så stod de att den inte kunde hitta nån skiva.. Jag HAR läst lite om detta men inte läst något konkret på va de beror på. Är det nån som kan säga med 100% säkerhet va de beror på? Så att man inte byter 5 delar innan man hittar den rätta.. | |
| Börja med att prova en annan skiva. | |
| Verkar ju konstigt om skivan kunde lägga av bara sådär.. | |
| En av två saker är förmodligen dålig; skiva eller navi-enheten. Börja med valfri........ | |
|
Som Kane säger.. 1. testa en annan skiva... 2. byt laserenhet.....finns på ebay för ca 35 euro 3. eller lyssna på BMW så får du byta hela MK4an istället..o de kostar skjortan:) |
|
|
Bianca: Har du någon länk till laserenheterna? Tack för snabba svar! |
|
|
Länk har för mig att de finns 2 olika laserenheter till MK4an det e bara att maila o fråga säljaren vilken du ska ha |
|
|
Vilken skräll att man fick hem fel läsare då.. Jag fick hem en med smal kontakt när den som satt innan va något bredare. Och då pratar jag om den tunna kontakten som sitter på läsaren.. |
|
|
Kan bara upplysa om det är fler som har samma problem.. Testade att bränna ut kartor för skandinavien på en CD idag och vips så funkade de. Troligtvis laser läsaren som börjar kasta in handduken! Hoppas att jag kan hjälpa nån med liknande problem.. |
|
| Har liknande efarenheter med min, en dag förra vecka sluta den läsa min DVD som jag haft ca en månad. Jag stoppade i en CD som jag haft sedan förut, det fugerade. Jag gjorde en ny DVD och nu läste den direkt, samma fil, märke på skiva, progam, hastighet, om detta nu har någon betydelse. Det enda jag inte gjort denna gång är att skriva på skivan vet ej om det kan ha negativ inverkan. | |
|
Den kompletta guiden, med olika alternativ. För er med MK4 som har problem med att få den att läsa DVD navi skivor. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.