|
|
|
|---|---|
|
Finns det skillnader på kvalitén på skinnklädseln i en E39:a? Om man jämför dessa bilar nedan verkar 540´n ha en grym finish på skinnet jämfört med 525:an eller är jag helt ute o cyklar? 525 Länk 540 Länk BMW M-POWER | |
| Ska nog inte vara någon skillnad vad jag vet , utan de beror på vem som ägt bilen & skött bilen som allt annat | |
|
Sigge019: Utifrån bilderna ser klädseln mer kvalité och tjockare ut i 540´n än 525:an tycker jag iaf. Har du skinnklädsel i din bil? BMW M-POWER |
|
| Ja Gino de har jag , www.garaget.org/siggeman där är några bilder :) | |
|
Det står ju i annonstexten på 540 att den har utökat skinn och då brukar det vara Nappaläder som håller en högre kvalitet än det Montanaläder som är standard. Det som förbryllar mig lite är att när man har utökat skinn så är mittkonsolens utsida och armstödet skinnklätt och det verkar det inte vara på denna 540. Den 540 med utökat skinn jag hade för många år sedan såg ut så här Länk Länk Länk invändigt vid ca. 11.000 mil. Notera mittkonsol, armstöd samt dörrhandtag som allt är skinnklätt. Har sedan haft en M5 med Nappaläder och har Montana i min 530 och Nappa ser betydligt bättre ut efter 10' mil än Montana. ___ //Ulf |
|
|
sigge019: ok, alltid trevligt med lite bilder :) men beigeklädsel är lite svårt att vårda eller? Programmer: Ok, då finns det nappa och montanaläder som man kan ha i en E39:a Tyckte väl att den 540´n jag länkade till stickte ut med sin skinnklädsel... BMW M-POWER |
|
| När jag köpte den i mars förra året var den nybehandlad ( skinnet ) , ska göras nu i mars igen :) bilen ska in på lackering på måndag :) så kommer nog bli prima! | |
|
Man ser på sitt och ryggdyna vilket läder det är, Montana har en söm i mitten, Nappa har ett stycke. 525'ans såg riktigt slitet ut för miltalet, men går säkert att få det fint igen om man lämnar det till en duktig rekondfirma alt. färgar om det själv. |
|
| Färga om? Var beställer mAn de ? | |
|
weeman: det betyder ju i så fall att 540'n har Montana läder då den har en söm i mitten. Tycker dock att glansen i skinnet ser mer ut som Nappa och han skriver ju att det är utökat skinn vilket jag är ganska säker på brukar vara Nappa. Har dock aldrig tidigare sett standardstolar med Nappa utan enbart komfort och sport. ___ //Ulf |
|
|
En invidual-bil kan väl ha i princip vilka mer eller mindre konstiga kombinationer som helst. Håller med om att skinnet inte ser ut som vanligt Montana till ytan. Vad innebär utökat skinn på en E39? |
|
|
Det innebär att dörrhandtag, mittkonsolens sidor och armstödet är klädda med skinn. Sen finns det ytterligare en nivå där även instrumentbrädansovandel är skinnklädd. Jag länkar ovan till min fd 540 som hade utökat skinn. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.