|
|
|
|---|---|
|
Har under två veckors tid nu äntligen fått hämta min "nya" 4.6is. Kan inte var nöjdare. Den långa leverans tiden berodde på att huven o fronten skulle på lack ,nytt kombi instrument M-style så alla pixlar är tillbaka (10k), nya vinterdäck Goodyear ultra grip 500 med 18" nya fälgar (20k), stora 10000 mils servicen med vissa åtgärder genomförda (ca 9k), polerad och putsad av Ditec, och nya 2011 års kartor till navin. Prisert för en 2002 kanske är lite saftigt 199000 men med tanke på vad säljaren skickad med så är jag faktiskt nöjd. Eller vad säger ni ? Dock är jag lite sur att när man hämtar bilen idag får man veta att lackeraren har slarvat och det var massa små kratrar i huven så den måste in på lack igen. Blir till våren när gruset är borta. Köpt på Proauto BMW säljare i Nyköping Då är det dags för lite fakta Svensksåld av BMW Solna Första brukaren körde bilen 2002-2004, Såldes till BMW Danderyd Köpt av en herre föd -47 som körde bilen från 2004-2011 Köpt av Proauto i Nyköping Såld till mig för två veckor sedan :) Har idag gått 10535 mil o är ny besiktigad UA Utrustningslistan är precis lagom med det mesta men behöver Svart Automatisk växellåda med sportläge och manuell funktion ACC/Klimatautomatik Climat Comfort vindruta Rails med tak bågar Elektrisk glastaklucka Automatiskt avbländbar inner & ytter backspegel Rökar pkt (12v) Träpanel PDC backsensor fram och bak Individual tonade rutor Multifunktionsratt i sportläder Sidoairbags för bakre passagerare Larm Lackade detaljer Bagagerums nät Elektriskt inställbara stolar med minne Sportstolar i svart helskinn Svankstöd, el styrt Stolsvärme Regnsensor Xenonljus Individual innertak i antracit Mattor i velour Vita blinkers M-Mätartavlor CD-Växlare, sex skivor HiFi högtalarsystem Professional TV-Funktion, än så länge analog Navigation Professional widescreen Mk3 GSM Telefon, trådlös M-sport chassi Automatisk nivåreglering HDC Hill Descent Control DSC III Antispinn + Antisladd BMW orginal style 87 20" med Michelin Latitude Diamaris 315/35 bak och 275/40 fram Ny ska det köras och tankas om vart annat. De nya dubbdäcken behöver lite lugn körning i början men sen.... längtar till sommaren Äntligen BMW ägare igen. Saknat detta forum bla... Bilder finns här. Kommer dock egna när snön försvinner Länk | |
NeZaN |
Härligt! Låter som en riktigt schysst bil! Vet ingenting om prisbilden på dessa, men har det lagts ner lite kärlek på den så varför inte. Har storebrorsan sedan 2v tillbaka och är även jag helnöjd! Välkommen in i klubben! :D /NeZaN |
| Ja den fick du för att fint pris :) titta på den med. Klart att 4.8:an var man intresserad av men de som ligger ute är rätt dyra... Tänkte precis så. En bil som fått lite kärlek kanske är värd lite mer flis. Hoppas du är nöjd med din. Har inte hunnit avverka speciellt många mil i min än men det kommer väl, om man har råd att tanka vill säga :D | |
NeZaN |
Hehe, ja jag är mer än nöjd faktiskt. Man var ju skeptisk. Åkte 130 mil, en hel dag avverkad och man visste inte mycket mer än vad fotot och annonsen sade. Vet inga direkta skillnader mellan 4.6 och 4.8 mer än de 0.2l större volym, instrumentet och smådetaljer. Har däremot hört rykte om att 4.6an har en Alpina motor. Om det stämmer vet jag inte. De här bilarna är allmänt Feta och motor spelar inte så stor roll egentligen. Däremot ville jag inte ha en 3.0:a. Du gjorde nog ett bra val ska du se. Har redan avverkat 200 mil. Resan hem och sen en massa nöjesåkning. Blir inte så överdrivet mycket sånt inom snar framtid då tjejen kör denna till jobbet i 4 mån till, därefter mammaledigt i 9 månader. Så den kommer gå lite :) /NeZaN |
NeZaN |
PS: hennes sträcka till och från jobbet/dag är ungefär 3km totalt. Så man kanske får köra den lite mer så den inte får problem med vevhuset osv... :) /NeZaN |
|
Hehe mitt funtimmer rullar runt i den ny pärlan också :) det är så det ska vara antar jag. Stämmet bra det. Det är en bmw:s 4.4 som alpina har pillat på. Går helt ok tycker jag. Men din ska visst vara snålare med den nyare åttan. Annars är de identiska med instrument oavsett, förutom din face lift då. Alltid lite pirrigt att handla privat o åka långt. Har dock inte speciellt med garantier även fast den är köpt på BMW :( |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
NeZan. Morr! Vänta bara tills reparationerna kommer - då kommer du skrika efter en 3.0 ;) :) Själv väntar jag på att M varianten skall bli billigare, tar väl några år till. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
NeZaN |
Kävlingepågen, jo det är dyrt. Men man får helt enkelt bara ta den biten. /NeZaN |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.