AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.746

Felkod för termostat

Da
49
Davve_78
525iAM Touring -06
Vid besiktnig av min bil fanns det en felkod lagrad. Felkoden var "PO597 TERMOSTAT VÄRMARSTYRKRETS / ÖPPEN". Har läst här på forumet att det finns mer än en termostat på en e61, och undrar om någon genom felkoden vet vilken termostat det kan vara? Bilen i fråga är en BMW 525iA Touring -06.
Da
49
Davve_78
525iAM Touring -06
Ska oxå tillägga att jag det tar ganska lång tid innan bilen blir varm. Ska alla sträck vid varvräknaren försvinna? Har alltid 3 streck kvar hur länge jag än kör.
Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
Nej vad jag har förstått så ska några sträck vara kvar. Har själv 6st sträck kvar och kommer aldrig över 70grader. om du sökert lite på forumet på OBD meny / menu. hur man låser upp den så får du ju digital temp mätare så får du se hur det står till.
Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
Bytte min EGR termostat idag och gick från ca 65C till 80C. Inte fullt varm motor som den ska vara. Men en klar förbättring för 500kr. och bytet klarar man av själv!
zo
83
zorro_boy
E61 530DAT 2008 Lci
Hade också felkod när jag var hos besikningen, o det var likadant som din, den tog lång tid o bli varm, jo tre streck ska det vara vill normal arbetstemperatur!
men in med den på bmw för det kan dom se om det är själva termostaten som är fel eller om det ligger i tempgivaren! för det är den som styr termostaten på dessa bilar, 1900kr betalade jag för felsökning och byte och även ursköljning av kylsystemet,
Da
49
Davve_78
525iAM Touring -06
Var det termostaten som var sönder på din bil?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.