|
|
|
|---|---|
|
Hej. Som sagt så är min bmw 750-95 E38 på verkstad. Talade med värederingsman från salus ansvar idag. Dom ska värdera bilen, kostnader för att reparera är över 28 000kr. Men min bil är i superfint skicka, i kupèn också! (skinn m.m.) Ska jag godta deras bud på kanske 35 000- 40 000? Svar och åsikter önskas! Mvh Beemoholist javisst! | |
|
Ursäkta om frågan är luddigt ställd: Hur brukar det gå till, brukar man förhandla om att lösa bilen ? Eller kan försäkringsbolaget bestämma att dom ej kostar på reparation och ge mig pengar? Har jag något att säga till om? |
|
|
det går alltid att förhandla,om FB vill lösa bilen till en summa så kolla själv upp vad liknande kostar, skick miltal utrustning osv. Jag fick själv en bil inlöst och begärde vad liknande kostar på blocket, men visst det kanske beror på vilket bolag du har. /Björn |
|
| Ok..tack, dom ska återkomma i början på nästa vecka... | |
| Bolagens tumregel är att de lagar för upp till 80% av deras uppskattade marknadsvärde, kostar det mer, löser de in. Du kan kanske deala dig till att få behålla bilen och en viss del av pengarna för att reparera den själv. | |
|
Aha..ska fundera.. Delarna som tjuvarna tog blir "skXXXt" dyrt. B.l.a. sensoser PDC, kofångare, dimmljus ..lacka fram och bak..m.m.m. |
|
|
Lack går på några tusenlappar beroende på hur mycket som ska lackas. De grejer du nämner blir inte alls skitdyra såvida du inte bara måste ha splitternya grejer. Gissar på att du kan få allt hyffsat billigt på skroten och behöver det fräshas upp eller bytas färg tar du det samtidigt som omlacken. Har svårt att tänka mig att det skulle på på över 10k totalt för lack och beg grejer om det du nämner är allt som ska göras. Håller tummarna för din E38, vore synd om FB slaktar den för såna grejer som går att återställa. BMW 4 Life |
|
|
Försäkringsbolaget ska ut och inspektera min bil idag eller imorgon "håller tummarna" Verkar ej finnas beg kofångare fram med dimljus m.m. ..på skroten.. Ska kolla vad lack m.m. skulle bli för kostnad. Tack för stödet! |
|
|
hur gick detta tillslut.. ? Drive it like you stole it! TNM-CREW |
|
|
Nu har försäkringsbolaget löst ut bilen, vart för dyrt att reparera. Det finns ej begagnade delar att få tag i, så det blev jättedyrt att reparera. Eftersom det ej finns beg delar så är det ej en bra idè för mig att behålla och reparera själv då kostnaden blir för stor! Jag har köpt en ny bil, tyvärr en Audi A4 1.8T-99. Det var FÖR bra pris för att låta bli, har den som bruksbil så länge... Får se om det dyker upp fina E38or i ett senare skede, nu är jag så less att jag tar ett avbrott från e38. Det är ju f..an att man inte får ha sina saker i fred! Tack för ert stöd! =D Beemoholist javisst! |
|
|
Bra att du har något att transportera dig med men beklagar sorgen. En E38 och speciellt 750 förtjänar inte att dö på det här sättet. ;-( BMW 4 Life |
|
| Nej, verkligen inte..men så blev det :( | |
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Vad är det för typ av skada? Skadeverkstan söker ju bara begagnat hos bildemonteringar, du kunde kanske hittat privat menar jag. Synd att skrota fina bilar /Daniel |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.