|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag var och tittade på en 330 -02 hos en bilhandlare och när jag skulle ut och provköra så började den hosta, tomgångsvarvet började fluktuera, motorlampan (gul) började lysa och till slut stannade motorn. Den gick att starta igen, men symptomen återkom och den stannade igen. Bilen stod inne i bilhallen, så den var rumsvarm när den startade. Det var ca -5 grader utomhus. Säljaren trodde det kommit vatten in i en tändspole vid tvättning, vilket orsakade problemet. Jag vet inte vad jag skall tro. Vad tror ni? Vad är fel? Skall jag se mig om efter ett annat exemplar? /Håkan | |
| Bilen har gått 14500 mil | |
| 6 separata tändspolar , och alla med vatten problem ? ,skulle nog kika på ett annat objekt . | |
|
Måste det vara fel på alla tändspolar för att den skall stanna? Det verkade som att den inte gick på alla cylindrar. |
|
|
Nu har ett annat skäl att avstå affären dykt upp: jag ringde förra ägaren och det visade sig att bilen varit rejält krockad (både framifrån och bakifrån), så att de fick rikta den, byta en massa delar och lacka om i stort sett hela bilen. Inte konstigt att den såg fin ut i lacken... Det känns lite värre än en trasig tändspole... Försäljaren sa inte ett knyst om det, utan försökte sälja bilen som vilken bil som helst. Bilskojare... /Håkan |
|
|
häng ut han! BMW ownz |
|
|
Annonsen hittar ni här: Länk Finns även på bytbil.com |
|
| Jag skulle åka dit om jag bodde nära och ställa lite frågor om just det föregående säljare nämnde. Så jävla mycket som han vill ha för bilen är ju ett skämt. Runt 80.000 om bilen är ok och som den är nu. Ja 50.000 kanske den är värd, MAX. | |
|
Själv köpte jag min för 67.000 och det är en 330xia 01a som gått snart 13.000. Det är en jäkla massa 330 ute som är så överprisade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.