|
|
|
|---|---|
| Som frågan lyder är det BMWs egna motorer eller något annat märke? | |
| Alla motorer i BMWs bilar är deras egna, vad jag vet. | |
|
Bmw gör sina dieselmotorer själva. Vet inte om de är så nu,men vet att det iaf förut har funnits någon/några som använt sig av bmw dieselmotorer i sina bilar. Finns det garanterat någon här inne som har bra koll på. |
|
|
BMW's dieslar har suttit i tidigare modeller av Land/Range Rover och Rover 75. Länk |
|
| Haas: Saab använder ju numera den lilla BMW dieseln. bla. sen finns det fler. | |
| Opel Omega hade BMW-diesel bl.a. | |
|
Här tillverkar BMW sina motorer: Länk mvh/ Anders |
|
| Ni gillar väl inte att höra det här, men Citroën har hjälpt till med åtminstone dom mindre motorerna. | |
|
Är det till BMW, eller Mini? __________ Mvh Grelle |
|
|
Peter_55, Du tänker nog på samarbete med PSA där bl.a. Peugeot och Citroen ingår. Men varför skulle ett samarbete med PSA ogillas mer än samarbete med någon annan tillverkare? mvh/ Anders |
|
|
I senaste (facelift) MINI som kommer typ nu är det BMWs egen dieselmotor istället för den franska motorn (som också är bra). De har anpassad 2l blocket för tvärmontering i MINIn och passat på att förminska den till 1,6l. |
|
|
AKN: Ja, det stämmer, och jag förmodar att det är i Minin dom motorerna sitter. Det där med att det kanske ogillas var lite skämtsamt. Många ogillar ju alla Franska bilar och vill gärna framhålla hur usla dom är.. Själv gillar jag ju Citroën. Dom är lika bra som BMW, fast på ett helt annat sätt. |
|
| Franska bilar är lite speciella så klart men det det är Renault som vinner mest i F1 medan BMW inte klarade av det. Mercedes är inte mycket bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.