|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet vad bilfirmor använder för medel på gummimattorna i bilarna de säljer? Har noterat att i bilhallarna ser alltid gummimattorna fräscha ut. Men har aldrig riktigt fått den finishen på mattorna själv, även om jag rengör dem. Det jag är ute efter är den semimatta finishen med lyster. Man kan säkert uppnå det med någon vanlig vinylglans, men blir det inte fasligt halt då? Jag tror det finns speciella medel, men vad heter de, och var köper man? /Carl. | |
|
Jag brukar köra med ett kraftigt pretoliumbaserat avfettningsmedel. Blir skitbra. Spruta på och låt verka, sedan blåser du av med högtryck. Vinylglans blir bara halkigt... |
|
|
Jo, avfettning och högtryck brukar jag också använda. Men man får ändå inte samma lyster som hos bilhandlarna. Och vad de efterbehandlar mattorna med är vad jag vill veta. |
|
| Jag vet inte vad bilfirmorna använder men jag har använt Autosmarts gummi, vinyl och plastpolish. Fungerar utmärkt på både svarta och grå gummimattor. Köpt hos Clas Ohlson. | |
| Jörgen: Blir mattorna hala av detta medel? | |
| De blir inte hala. Det blir en matt yta. | |
|
OK. Det skall jag prova. Tack för svaren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.