|
|
|
|---|---|
|
Tjena Har ett skummt fel på min 330 Är det kallare än ca -15 så lyser inte motorlampan, men blir det varmare så börjar det lysa nästan direkt Andra fel som förmodligen har samma felkälla är att startar jag bilen efter den varit i motorvärmare så hostar den till svajjar på tomgången och stannar ibland Pumpar jag istället till på gasen direkt vid start så går den som vanligt, detta sker vare sig det är varmt eller kallt Sen rör sig vakumnålen lite konstigt, rullar jag med växeln i rör den sig som vanligt, men frikopplar jag så svajjar nålen till upp mot 2 liter sen ner igen till 0 efter nån sekund Alla råd mottages tacksamt | |
|
Känns som om du borde läsa av felkoder MvH Bmw 4-ever |
|
| Labdasond på grenröret larmar men den är uppmätt och fungerar | |
|
hej Brukar vara så att när den gula lampan tänds är det dags att fylla på olja. Den tänds ofta vid varm motor, även när du stängt av den. Brukar bara behövas en liter eller så.Min drar nog en liter på 300-400 mil HN |
|
| haknil: tror du blandat ihop motorlampan med oljelampan. | |
| Självklart motorlampan, står i rubriken | |
|
Sitter lamban som den ska? Kanske glapp i kontakten? Konstigt att den larmar trots ok lamba! Kanske nåt fel trots allt? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det hänger ihop med temperaturen ute så fort det blir kallt så lyser inte motorlampan Men direkt det börjar närma sig -10 så börjar den lysa igen Inte så att han glappar på/av helt random, hala Januari var varm här och då lös den nästan konstant 1 månad, nu har det varit kallt i 1 vecka och det har inte lyst alls |
|
|
Hej! Vilka felkoder får du? Jag har just nu problem med gul motorlampa samt att bilen drar mkt soppa.. Har sökt en hel del på utländska forum ang detta och ngt som är vanligt i dessa sammanhang är om den varna på lamdan är att den egentligen tar tjuvluft.. Länk Jag läste av min bil och fick några felkoder på 2st lambdasonder. Ett tips innan du byter lambdasonder är plocka bort och kolla noga luftslangarna/luftbälgarna som går från luftfiltret ner till motorn. Dessa kan spricka efter ett tag och då tar bilen tjuvluft och kan gå lustigt.. Detta kan göra att en lamdba skickar felkod.. Jag hittade en liiten spricka i första luftbäljen efter filtret, ska hämta mina nya bäljar idag och förhoppningsvis så löser sig problem.. Lycka till! Mvh Henrik Länk |
|
|
Här är en länk till! Länk Mvh Henrik Länk |
|
| Hej har köpt mig en frostplugg till min bil, och denna är 45,2 i diameter men ska egentligen vara 45 exakt, men just dem där 2 extra kan dem ställa till med bekymmer när man ska knacka in pluggen, eller det kanske går bara och slipa ner den. | |
| Oppps fel forum jag skrev i | |
|
Visst, helt fel ursäkta HN |
|
| -4 idag och nu lyser motorlampan igen | |
|
Kan passa på att avsluta denna tråd med att säga att det underligt nog var bränslepumpen som var boven Vad det har för samband med att lampan slocknade när det var kallare har jag ingen aning om |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.