|
|
|
|---|---|
|
Kolla det här klippet och lyssna på "skrammelljudet" efter varje uppvarvning, bilen är en 335i -07: Länk Är det wastegate rattle eller något annat? I vilket fall som helst, hur får man bort det? Vid wastegate rattle varierar förslagen på lösning friskt men byte av bakre turbon verkar oundvikligt. | |
| Ja det låter onekligen som det. BMW har uppdaterat länkarmen till wastegaten på turbos från -09 och framåt, så jag kan trösta dig med att när de väl utför turbobytet så ska du inte behöva höra det igen. Synd att de inte tar ansvar för sina designmissar och tar det på goodwill bara... | |
| Fan, har bara haft bilen i en dryg månad och redan börjar det strula.. Hur går man vidare med detta? Det måste väl gå på maskingarantin eftersom det uppenbarligen är ett vanligt problem på tidiga 335:or, eller? | |
| Det gick på min maskinskadeförsäkring. Fömodligen kommer det uppstå förr eller senare på alla -07:or och -08:or, åtminstone de med manuell låda. Kan vara så att de med automatlådor är relativt förskonade men jag har inte efterforskat det så noggrant. Har du manuell? | |
| Japp, manuell. Vilka delar böt man för dig? Jag ska lämna in bilen på service i slutet på månaden så det vore ju smidigt att få allt gjort på en gång. | |
| Bakre turbon byttes, plus kringmaterial. Hade inte försäkringen tagit det hade det gått loss på ~26k om jag kommer ihåg rätt. | |
| Ok. Vilken verkstad använder du? Har hört att Borgs bil ska vara bra. | |
| Danderyd efter tips från en annan här på forumet som hade samma problem. | |
|
Borde inte vara något problem att få det fixat på försäkringen om bilen inte gått för långt, stå på dig om dom krånglar! Jag har aldrig haft rattle på min trots att den är trimmad men som sagt så är det klart vanligast på tidiga 335 med manuell låda. Lycka till! |
|
|
Jag har tid för service i Uppsala i slutet av månaden. Vill de inte ta tag i problemet så åker jag till Danderyd istället! Tack så länge för alla vettiga svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.