|
|
|
|---|---|
|
Min tanke har varit att sälja M3:an och kanske kolla åt Porsche hållet men jag har alltid varit intresserad av Z4, M modellen verkar riktigt stabil. Om man skulle hitta något ex och Z4 M ägare, tror ni man skulle bli besviken på effekten och bilen om man jämför med min nuvarande bil? Hade då tänkt mig ett eventuellt byte, / Johan | |
|
Coupe eller cab? Jag tror du kan bli besviken, men väljer du caben och detta är någonting du känner att du saknar så är saken en annan. Det kan också vara så att du tycker Coupen är så snygg som en bil kan vara, då kan det såklart ge ett stort mervärde som kompenserar den lägre effekten. Jag tycker nämligen coupen i M-utförande är grymt snygg! __________ Mvh Grelle |
|
|
Jo jag håller med dig, det är coupén jag är intresserad av helt klart. Den är riktigt snygg som en bil ska vara! En cab saknar man på sommaren, att köra öppet är riktigt härligt - dock tror jag att min längd (192 cm) blir lite väl bra för för en cab, eller vad tror ni? |
|
|
JWO: För några år sedan när provkörde jag en Z4 3.0 Si Coupé och det är en kul bil med mycket närvarokänsla men det som störde var att höger knä har dåligt med plats och stolen har ju begränsningar hur långt bak den går att skjuta. Antar att det beror lite på hur man justerar och hur man sitter men är man lång som du så skulle jag provköra innan du funderar vidare för det är mindre kul att ha en kalasbil som inte är bekväm att sitta i. Jag är 194 cm. ___ //Ulf |
|
| JWO: Jag är 188 och har inte några problem med längden i Z4an. | |
| jag är 192cm lång o har lite problem att hitta en riktigt bra körställning med m-stolarna medans det känns mycket rymligare med dem vanliga.. problemet ligger i att man inte kan dra bakåt stolen tillräckligt mycket... annars är z4m grymmt fina och visst har dem lägre effekt men även lägre vikt.. köp en z4 m coupe och lägg lite pengar på godsaker till den så har du en drömbil | |
|
@Programmer: Jag tror en provkörning hade varit på sin plats när det blir torrt på vägarna så man känner hur man sitter osv. rätt viktigt även om man bara tänkte köra 15-20 mil som längst med den. @Jerry: Lät nästan som du har bytt ut din 116i mot en Z4 M efter den vetskapen, har du det eller? / Johan |
|
|
Jag har haft både M3 E46, M3 E92, Z4 m samt nu Z4 3,5is. Du kan inte jämföra din M3 med z4m då blir du besviken. Den är helt klart mer back to basics. M3 åker du kungligt och snabbt i. Z4:an är bökig att köra i stan. Jobbig i köer. Den är en busbil och om man hårddrar det lite är det en modern 60-tals Corvette med väghållning. Däremot är min nuvarande Z4 3,5is det närmaste M3 e92 av de fyra jag nämner. En trevlig bil med klös. Snabbare, mer sofistikerad och elegantare än den förra generationen. Jonas |
|
|
Glömde svara på din fråga. Ja, du kommer att bli besviken på en z4m om man precis innan haft en M3 e92. Jonas |
|
|
Har också provkört en Z4 35is och det är en bil helt i min smak, väldigt följsam och trevlig bil, har en kollega som precis beställt en sådan som han ska hämta nere på fabriken i Tyskland. Visst åker man fint i en M3:an och snabbt går det om man vill men har alltid haft en kärlek till Z4:orna just för designen och formen på dom, sen är M3 e46 motorn något bland det bästa som gjorts! Inte för jag klagar på min V8:a jag kör nu men sexan har något speciellt helt klart, Ska man bara sälja bilen och fundera på vad man ska ha eller ska man gå in och byta mot något annat skoj? Svåra i-lands problem man slåss med varje dag :) |
|
|
JWO, jag kan bara hålla med, formen och designen är så läcker. Det är en underbar bil med riktigt klös i, och jag garanterar att den är en riktig nackvridare:) Roadstern är grymt snygg tycker jag, härligt när man kan cabba ner en fin sommardag, trycka lite på gasen och känna vindrufset i håret. Det kan knappast inte bli bättre .. Min bil: Länk |
|
| Är det ngn som vet om Z4 M så är det Maria. ;-) | |
|
När jag hälsat på min kompis i Jönköping har jag faktiskt sett Marias bil köra förbi :) Dock har jag inte sett den i mattsvart ännu men på bilderna ser den riktigt läcker ut! Med ett system från ESS så kan jag inte tänka mig annat än att den går som den ska, det är nästan ett måste i alla fall när man ska bränna rakt fram! Dock är det lite objekt ute på marknaden så man får vänta på lite fler godbitar, Någon som vet om någon haft problem med något speciellt med dessa bilar? |
|
| jwo, hehe om det ändå vore så bra.. hara fortfarande en 116 men är grymmt sugen på en z4 m inom 1-2år | |
|
Ett tips för oss som är långa är att undvika elstolarna. Ofta framhålls att de väger bly men än värre för oss långbenta är att de ger mindre justermån bakåt. Jag vet då jag har både och, elstolarna står så långt bak det går att få dem medan de manuella har det ett par centimeter kvar till stoppet när jag är nöjd. Generella problem finns det men de flesta (om inte samtliga?) avhjälptes i och med facelift. Mest känt är strulet kring cabmotorn vilket inte gäller bilar med facelift och således heller inte Z4M eftersom den debuterade i och med facelift till MY06. Funderar själv på att avyttra, vid intresse får den diskussionen ta vid i PM då den är en smula OT. |
|
| Länk gör valet lättare! | |
|
Z4M är den sista råa M bilen. Vill man ha den roligaste bilen som finns från BMW så är Z4M det enda valet. Sen så är motorutrymmet så jäkla vackert. |
|
|
46 BMW 330i 55,8 49 BMW M3 E46 Competition Pack 56,0 Hur kan en 330 vara snabbare än en M3 E46? :O |
|
| En z.a är en z:a, en m3 är en 3-serie ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.