|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw e36 årsmodell 94a, i höstas bytte jag startmotor till en begagnad eftersom den va dålig, efter det startade den hur bra som helst! Men nu den senaste tiden på vintern har jag behövt starthjälp med kablar även fast jag har haft motorvärmaren i en hel dag. Då startar den direkt... Men sedan när jag även har kört ett bra tag så kan den va svårstartad igen, då så blir de ungefär när en bil börjar få slut ström= de går ba sämre o sämre, sedan efter det så hörs de som "knaster, tickning " och det blinkar på instrumentpanelen när jag vrider på nyckeln :S Vet någon vad detta fenomen är? Eller är det bara batteriet som håller på bli dåligt? Mvh | |
|
Låter helt klart som dåligt laddat batteri! Har du provat att ladda upp det ordentligt under minst ett dygn med batteriladdare? Tar det inte laddning är det troligen slut och måste bytas. Kör du mycket kortsträckor, hinner inte generatorn att ladda upp batteriet under körning = sakta men säkert får du lägre och lägre laddning i batteriet tills det inte orkar med att starta bilen längre... Om du kör mycket långkörning, kan det vara generatorn som inte ger tillräcklig laddström. Men jag skulle börja med batteriet! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Roffa1 |
Instämmer med Johans förslag: Batteriet eller generatorns laddregulator (kolen kan ev,vara slut) Känn även efter på batterikablaget så inget sitter löst, speciellt noga med jordanslutningen från batteriet till bilens gods/chassie. |
| Jo jag tippade nästan på det, ska köpa nytt batteri och prova! tack | |
Roffa1 |
Och om det batteriet också tar slut, då byter du generatorkolen.. |
|
Dumt att slänga ett friskt batteri om det bara är urladdat! Prova först med en rejäl laddning och om inte det hjälper får du gå vidare i felsökningen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.