|
|
|
|---|---|
|
Har en 1997 e39 540-Touring 6 växlad. Nästan varje gång jag kör så startar varningsbinkers och ljudet på radion stängs av och innerbelysningen vid backspegel tänds. Detta händer efter 3-5 minuters körning. Efter detta så händer det inte igen under samma körning. Någon som känner igen fenomenet? Är det larmet som startar? Tips på åtgärd? Mvh, Pär | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag tror det är Airbagsystemet som spelar dig ett spratt, men tyvärr inte orsaken till detta. Det är nämligen så att utlöses Airbagen vid en krock så tänds, innerbelysningen, varningsblinkersen slås på, dörrarna låses automatikst upp om de är låste etc, på vissa beroende på årsmodell skjuts batterikablen av också. Har hört detta fenomen tidigare, men aldrig fått någon feedback om nån löst detta. en feldiagnos kan kanske ge ledtrådar om vad som kan vara orsaken. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för tipset! Airbag lampan lyser pga a fel i airbagmattan i passagerarstolen, har jag fått reda på via feldiagnos. Såg att det fanns ett sätt att åtgärda det bland mekar tipsen utan att byta matta med delar från Elfa som jag just beställt. Vi får se om fenomenet försvinner då jag åtgårdat detta. Kollade din länk, fin bil du har! Jag håller också på med lite uppgraderingar. Har satt på M5 fjäderben i fram. På tur står M5 klump 3.15 diffad och halvt M5 avgassystem, från grenrör, kattar och sedan 3 tum från krysset till orginal slutburkarna. Eventuellt blir det M5 slutburk vänster men jag är rädd för att det kommer att låta för mycket då... |
|
|
Jag skulle vara lite försiktig med att åtgärda felet med stolsmattan innan jag kollat på det andra felet. Om det beror på att airbagsystemet tror att du krockar så kan du ju ränka ut vad som händer när systemet är felfritt. Denna har nog samma fel Länk |
|
|
Tack! Det hade jag faktikst ingen tanke på.... Det skulle inte vara så snyggt att få dom utlösta mitt under körning! Kan man via felkoder se om en sensor är trasig? Jag kan ju börja med att ladda batteriet men vill ju inte att det ska smälla om laddningen sjunker... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.