|
|
|
|---|---|
|
Jag får inte loss halvljuslampan (H7). Jag har testat att vrida, slita, vrida igen, slita... ja ni förstår. Det känns som om det sitter ett spänne eller vad man ska kalla det som håller fast lampan men den sitter som berget och den får jag inte bort. Min instruktionsbok (utländsk, importerad bil) ger ingen hjälp då instruktionen är av typen 1 ta bort plastkåpan 2 ta bort kontakten 3 ta bort lampan. Någon som vet, tror sig veta eller kanske har lyckats? | |
|
Det gäller en 116 -06, kan vara bra att veta. |
|
| Har du försökt att trycka upp hela lampan utan att ta bort plast kopplingsstycke med vajer? Om det liknar min E91, det disloceras genom att trycka upp den. Det hjälper inte om du försöker att rotera den. Det kan sitta ganska hårt. | |
|
Jag fotade och kollade på datorn hur det såg ut. Banalt när jag väl hade förstått hur det såg ut. Spännet ska i överkant tryckas framåt och sedan åt sidan. |
|
| Tack för info 116 ska själv ta och byta till några bättre än jag har nu. | |
| Det som är bra är Osram Nightguide (200SEK/par på Harald Nyborg, som är billigast) eller Philips xtreme power lite dyrare. Om du vill ha ännu starkare, Osram H7 65Watt med svart topp, hos Mekonomen 130Sek/stk. | |
| Sorry, jag menade Osram Night power och inte nightguide! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.