AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
770

Lackera om bmw 740

Trax
Har köpt en bmw 740i. -95. Funderar på att lacka om den. Någon som vet vad det kostar att få den omlackerad?
Det beror på vad du skall ha för färg mm och vilket skick bilen är i och om du skall byta färg på bilen eller behålla samma .men jag skulle tro mellan 15-20000 för en hel lack med garanti.
Hej!
Frågan varför en omlackering.Beroende vad som är fel på lacken.För det första,har du metallic eller inte?
Har du repor eller har den blivit matt?
Varför jag undrar är att har du kollat med firmor i
närheten?I bland kan man ha en lackering som ser illa
ut men ändå kan "räddas".
Ibland är det så att det har gått för långt eller att
man vill ha en ny kulör ,och då är det bara omlackering som gäller.

st
88
stene
530i 88a (e34)
beror på om du slipar den själv o så. då kommer du undan mycket billigare. säger inga priser för jag vill inte ha halva lackerarkåren efter mig men så e det ;-)
men jag kan väl ta lackerar-kåren på mig då...:)
Slipar du själv skall du utan problem komma undan med 5000:-. Mer skulle jag inte betala. Då prtar jag perfekt lackering. Det är bara människor de med, som lackerar. Kanske du får hoppa över ett kvitto(läs:moms)
Men det kan det väl vara värt?

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
st
88
stene
530i 88a (e34)
svårt att hitta nån som tar åt sig såna här balta jobb. jag menar det e stort som faan. ytorna som ska målas dvs. o sen e ju det oxå att om man måste måla om en massa för typ damm i lacken, snoringar osv då går man back på en gång. det gör man inte om man målar en sån här bil på "arbetstid". då får man ju månadslön. jag har sagt i en månad nu att jag ska lacka om min men jag bara förhalar det hela tiden. fast innan vintern så ska jag nog få fingret ur ... ja vart det nu e nånstanns
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej
Rekomenderar inte att du slipar/riktar bilen själv!
anledningen till detta är att om du inte är van att jobba med rikting(slipning) så kommer du med 95% chans att misslyckas.

Före lackering så kanske du upplever ditt jobb som perfekt, efter lack så ser du garanterat dina misstag och hur kul är det att lacka om den igen bara pga av snålhet?

Dessutom så lämnas ingen garanti på ett "slipa själv jobb"!

Mitt råd är.....lämna det till proffsen, det blir billigare och bättre så i längden.

Mvh
Björn.N
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej igen..

Hur pass dålig är din lack? du kan åstadkomma underverk genom att reconda lacken, och där igenom spara
tusentals kronor.

Har själv arbetat med recond/lackering och har hjälpt många kunder att återfå lystern i sin tidigare "obotliga" lack.

kolla det först!...

Björn.N
Trax
Skalman: Lacken är dålig. Mycket stenskott på huven plus att klarlacken har släppt på ett ställe. (Dålig lack?) Jag har svart metallic. Funderar dock på att åka till en rekondare och kolla ifall man kan lacka om vissa delar bara och polera upp resten. Har fått ett till problem. Någon har backat in i sidan på bilen så jag fått en fin intryckt backdörr. Har bara halvförsäkring så jag tror inte att jag får nåt på försäkringen heller, suck.

/Trax
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Jag har en jätterepa på huven. Vad tror ni det kostar att få den ommålad? Färgen är Silbergraumetallic.

Mvh magnus
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
OJDÅ!

Sörjer med dig Trax.... hoppas att det löser sig till slut..

Lycka Till

Björn.N

el
174
elite
745i E65 -03
Trax: Jag kan ju glädja dig med att så länge det var ett annat trafikförsäkringspliktigt fordon som orsakade skadan när bilen var parkera så ersätter Trafikförsäkringsföreningen skadan, efter polisanmälan till en självrisk av c:a 2000:-. Ärendet handläggs av ditt försäkringsbolag som också besiktar skadan.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Lite priskuriosa: Försäkringsbolagens listpris, (viket styr priset hos flertalet auktoriserade billackeringesfirmor), är för omlackering av motorhuv till E38, (metallic): 3040.40:- + moms.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.