AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.397

Läckage kylpaket, 740 i 92:a

Hej!

Har ett läckande kylpaket. Det försvinner glykol samtidigt som rutorna i kupén immar igen.

Nåt man ger sig på själv eftersom jag förmodar att man måste demontera instrumentpanel? eller? Nån som vet ungefärlig tidsåtgång samt kostnad på verkstad?

Tacksam för råd..

/Christer

Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
I länken tryck på "fixes", välj "remove/replace heater core"

Länk

Lycka till!
Hej!

Tack för tipset - lite knep & knåp minsann men det ska nog kunna fixas....TRodde att det skulle vara ett värre ingrepp faktiskt.

Nästa fråga -

Kan man fixa läckaget med att man häller i flytande tätningsmedel i kylaren och låta det täta (om det nu inte är ett jättehål vill säga)?? Nån som prövat??

/Christer

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det vet man tyvärr inte förrän efteråt... Men kan vara värt ett försök, men det kan ju även sätta igen kylaren. Kanske går att lossa slangarna till paketet och bara hälla i tätningsmedlet direkt in i värmepaketet?

/Mats J
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Jag skulle undvika kylartätning om jag vore du. Passar bra i en Amazon kanske, men i din bil blir det lätt följdproblem.

Snålar du på ett ställe får du betala det någon-annanstans. Tex värmeventiler eller tillsatsvattenpump... Skall du behålla bilen så gör det riktigt från början.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.