|
|
|
|---|---|
|
Tänkt börja en tråd där man kan lägga in tipps till bra och ha verktyg i garaget. Nu räknar vi inte med dom vanliga verktygerna. Jag kan börja med den här... Länk Himla bra verktyg till att dra olika fjädrar. Till ex. Jag håller på att byta handbroms backar på min bil. Där sitter dä fjädrar som är bra starka. Försökte först med en vanlig tång..fick inte tillräckligt med grepp. Tog en avbitartång som dom rekomenderar i vissa verkstads handböcker. Problemet är då att man är livrädd för att nypa åt för hårt och nypa av fjädern. Fjädern släppte lik förbaskat å så satt kroken på fjädern i fingret. Lyckades 1 gång till å satt den i ett annat finger. Vart mycke blod svett och svordomar innan jag fick dit den dom där jäddra fjädrarna. | |
| En sådan magnetpinne man kan använda när man tappar ner skruvar i motorrummet =) | |
|
Själv använder jag en svetstråd som jag böjer till en krok, bara att dra ut fjädern och trycka in i hålet ..enkelt :-) Balder som gillar power |
|
| En sån där fjädertång skall inhandlas, fy vad man bråkat med fjädrarna till handbromsen... | |
|
vadå? har ni hört talas om Länk inga problem att dra fjädrarna om tänderna inte är för slitna. annars är de bra att ha *vajertång *momentnyckel *bladmått *avdragare *kort aluminium-spett alt järn. *små händer BMW ownz |
|
|
Alltid använt en polygrip till handbroms fjädrarna, även till E39,an Och inga jävla ÖB verktyg..... |
|
| Brukar använda polygrip, tycker inte det är särskilt smidigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.