|
|
|
|---|---|
|
Fråga kolon Tänkte porta min topp (328 M52)finns det nån här som gjort samma ingrepp. ger det nåt eller "polerar" man bara befintliga kanaler. kanske rent av M3 s52 toppen passar.Den lär ju vara av större kaliber. Hjälp mig. Kimpa Nöjd med Gävle träffen !!! 15.09 på 402m 31.39 slalombanan | |
|
nog ger det mer om man portar men du får inte porta så in och utsugskanalerna kommer i samma höjd då kan motorn skicka ut lite bränsle i avgasröret bränsle kanalerna kan du raka ut lite så bensinen kommer snabbare till förbränings rummet sen in du vill ut nytja det maximal av portningen så ska du köpa ett extraktorgenrör eller porta grenröret du har.......... Nog passar toppen från en s52 men då får du mindre komp så då kan du ju konvertera till turbo om du vill alltså..... hoppas du fattar lite av vad jag skrev jag hade ju sån tur att en ricktig dragracing mekaniker portade min topp gratis men det är ju som sakt ett arbets byte så man lär ju få vara han's lilla slav i typ ett år för gengälden för jobbet men det gör inte så mycket man fick det jo bra gjort och det känns när man stampar ner Dom 3 B:en------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----------------------- ----M-Power----------- -FtpServer ask fore the IP ----ICQ:137785585---- -------------------- |
|
|
Kimpa328: Hejsan, jag är inne på precis samma sak som du märker jag. Kör ju också 328 till råga på allt.. :) Det jag skulle säga var att jag snackade med en kille här i karlskrona idag om just detta och fick till svar att: De har redan så bra "fina" toppar så det ger inte så mycket. Det han tyckte jag skulle satsa på istället var trimkammar isf. Hoppas att detta hjälper dig på traven i valet o kvalet. //Fidde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.