AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.738

verkstad skall byta höger länkarm BMW E60

Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
hej alla hjälpsamma på bästaste forumet..
bilen är en 525i - 05a (pre-LCI) och har rullat 10700mil,
den gnissar och har sig när jag vrider på ratten.
jag misstänkte först att jag hade lågt med servoolja(CHF11S) och köpte en flaska (175kr) hos BMW solna.
dumt nog så öppnade jag flaskan INNAN jag kollade i servo-tanken om det verkligen var lågt med olja. aja, var inte någon låg olja alls, men för sakens skulle fyllrde jag på med några droppar men fortfarande under maxgränsen precis.

åkte till en verkstad, han sa direkt att det är länkarmen bara genom att lyssna på bilen, men att han har tid senare. (jag har inte tid senare och inte på hela veckan) =(
han förklarade det som att kulleden på länkarmen har förlorat sitt fett och gnisslar därefter. mao. den är slut.

Inga problem tänker jag då detta är slitagedelar, (får fanimej hylla min bil som rullar problemlöst under mina ägor i 2 år)

MEN, frågan är då:
nu när verkstaden skall byta, bör jag byta ngt annat då verkstaden ändå håller på och byter länkarmen? byter man på båda sidor?

några slitdelar som är svaga som kommer att ge sig ganska snart? (6 år -snart 11000mil)
Visa användare
176
Johnny Bravo
523i touring lci -07
Pendelstag båda sidor. Billiga och ganska vanligt att de klonkar lite.
Antar att de byter hela främre länkarmen med bussning, det är den som brukar ge sig först. Andra sidan har troligen inte så långt kvar heller.

Vet inte hur det är med styrleder
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Be verkstaden gå igenom fram och bakvägn när du ändå håller på så är du på säkra sidan.

Lycka till!
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.